Advertisement

Francuzi wypowiadają wojnę niedopałkom. Viralowa akcja #FillTheBottle podbija Internet

Autor: Monika Kurek
19-08-2019
Francuzi wypowiadają wojnę niedopałkom. Viralowa akcja #FillTheBottle podbija Internet

Przeczytaj takze

Różnego rodzaju wyzwania podbijają media społecznościowe nie od dziś. Coraz częściej użytkownicy wykorzystują zasięg portali społecznościowych, by zrobić coś dobrego dla naszej planety. Wystarczy przypomnieć chociażby #Trashtag – akcję zachęcającą do pójścia w zaśmiecone miejsce i posprzątania go. Teraz francuscy nastolatkowie zapoczątkowali akcję #FillTheBottle, polegającej na zebraniu zauważonych po drodze niedopałków papierosów do plastikowej butelki.
Wszystko zaczęło się od Jasona Prince'a, który pod koniec lipca spontanicznie wrzucił na Twittera zdjęcie niedopałków zebranych w 20 minut na dystansie 50 metrów w pobliżu swojego domu. Pozytywny odbiór pod postem zainspirował jego znajomych do tego, by dotrzeć do większego grona odbiorców.
- Ludzie powinni uświadomić sobie, że głównym celem tego ruchu jest wybudzenie ich z letargu. Sytuacja jest krytyczna i musimy przystąpić do działania już teraz -powiedziała portalowi LADbiblekoleżanka Jasona i pomysłodawczyni hasztagu, Amel Talha.
Amel jest również w kontakcie z firmą MéGo, zajmującą się recyklingiem filtrów z niedopałków i przetwarzaniem ich na plastikowe produkty, takie jak np. zapalniczki. Niedopałki od wielu lat uchodzą za jeden z najbardziej problematycznych odpadów – podczas ich rozkładu, trwającego nawet do 10 lat, uwalniają się cząsteczki mikroplastiku. Szkodliwość tego zjawiska wyjaśnia Anja Rubik w swojej ostatniej kampanii #WeSeaThrough.
Chociaż początkowo w akcji udział brali głównie mieszkańcy Francji, teraz w projekt #FillTheBottle angażują się również użytkownicy ze Szwajcarii, Bułgarii, Republiki Południowej Afryki czy Tahiti. Sam hasztag został użyty już ponad 100 tysięcy razy, a jego popularność nadal rośnie.
Poniżej znajdują się przykładowe zdjęcia umieszczane przez internautów w ramach akcji #FillTheBottle:
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement