W piątkowy wieczór w Domu Darmstadt będzie można zajrzeć na wernisaż wystawy „Wiktor Dąbkowski. Flirt Towarzyski” i porozmawiać z autorem. Opowiada ona o sanatoryjnym życiu, wokół którego krążą najróżniejsze legendy. Dąbkowski postanowił sprawdzić na własnej skórze, ile w nich prawdy, a ile mitu. Seria zdjęć powstała w polskich uzdrowiskach i balansuje między sugestią opartą na zasłyszanych historiach, a rzeczywistością sanatoryjnego nocnego życia. Wystawę będzie można oglądać do 5 sierpnia.
Płocki rynek Starego Miasta zamieni się w tętniące życiem i muzyką forum wymiany informacji, kontaktów i pasji. Wśród wystawców znajdzie się m.in.: projekt Revive, Bassline, Vinylgate Recordstore, Subraum Records, Tama klub, Smolna / Undercity Festival, Instytut, Luzztro Records i Up To Date Festival. Tradycyjnie nie zabraknie również sceny, która zadba o to, aby muzyczna uczta trwała również pomiędzy wieczornymi koncertami.
Na specjalnych spotkaniach w namiocie będzie można porozmawiać o twórczości, realiach pracy i pomysłach na życie artystów i osób związanych z branżą muzyki elektronicznej. Będą to m.in. Kamp!, Deas i Agim, An On Bast, Bass Astral x Igo i Sound Traveler.
Nie zabraknie też sporej dawki śmiechu. Na rynek wkroczą jedni z najciekawszych polskich stand-uperów: Darek Gadowski, Cezary Jurkiewicz, Piotrek Szumowski, Bartek Walos i Bartosz Zalewski.
"Elektronika do-it-yourself: zrób swój mikrofon" - to warsztaty z konstruowania mikrofonów kontaktowych, które wykorzystywane są w technice nagłośnieniowej i nagraniowej. Pierwsza część będzie opierać się na prezentacji instrumentów DIY, druga - na tworzeniu własnego mikrofonu.
Na zajęciach "Ciało muzyczne: poruszaj się świadomie" będzie można przekonać się, że za gust muzyczny nie odpowiada tylko słuch, ale również ciało i to jakie wibracje na nie oddziałują. Będzie można otworzyć się na pełniejsze przeżywanie muzyki i sprawdzić jak reagujemy na nią spięci, a jak rozluźnieni.
Ćwiczenia z dobrego życia będą podzielone na dwie części - odpoczynku i porażki. Pierwsze pozwolą dowiedzieć się jak funkcjonuje mózg, kiedy bez przerwy działa na wysokich obrotach, jak zmienia się wtedy percepcja oraz pamięć, a także jak nieprzerwana fala stymulacji wpływa na relacje i samopoczucie. Prowadzący postarają się znaleźć równowagę pomiędzy stanem pracy i odpoczynku. Drugie - będą odpowiadać za coachingowe ćwiczenia dla osób przerażonych myśleniem o porażce i życiem w cywilizacji sukcesu.
Atrakcją będzie także Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego - projekt szarlatański, mieszający prawdę z fikcją, absurd i groteskę z profesjonalnym traktowaniem rzeczy serio. Jak mówią o projekcie sami autorzy, "zgodnie z nauką prof. Ripplemarka gramy i uzdrawiamy".
Również Czwórka odwiedzi Audioriver i w debacie razem z zaproszonymi gośćmi - artystami, DJ’ami oraz producentami, porozmawia o przyszłości i rozwoju muzyki techno na świecie - czym jest muzyka techno, jaki jest stan sceny techno w Polsce, a jaki na świecie, jakie są perspektywy rozwoju tego gatunku i czy muzyka techno może być już zaliczana do mainstreamu. Dodatkowo debata będzie transmitowana na antenie radia.
Znajdzie się też coś dla prawdziwych kinomanów. Kino Swobody wraz z Gutek Film przygotowali zaskakujące seanse kina niezależnego, które opowie o wolności, przekraczaniu granic i poszukiwaniu spełnienia. Zobaczymy “Mr. Gaga”, “Amy” i “Barany. Islandzka opowieść". Pojawia się także specjalne pokazy wideo WRO on Tour, przygotowane przez Sylwię Słowik pod hasłem PORUSZENIE. Prezentowane prace będą punktem wyjścia do rozmowy z widzami i wspólnej wymiany myśli.
13. edycja Audioriver odbędzie się w dniach 27-29 lipca 2018 r. w Płocku.
Na uczestników festiwalu czekać będzie również specjalna strefa marki Absolut #ABSOLUTNYAUDIORIVER zlokalizowana na plaży. To idealna okazja do świętowania wszystkich smaków wydarzenia, w której organizowane będą liczne konkursy z wyjątkowymi nagrodami. Uczestnicy będą mieli też szansę zapoznać się z najnowszym Absolut Lime, który perfekcyjnie wpasowuje się w klimat festiwalu. Pojawi się wiele atrakcji, które umilą czas i zachęcą uczestników do dzielenia się na swoich profilach społecznościowych relacją z pobytu w strefie ABSOLUT. Warto dodać, że marka zadbała aby limonkowe szaleństwo było całkowicie ekologiczne – na barach pojawią się papierowe kubki i słomki. Poszukiwacze unikatowych rzeczy będą mieli okazje znaleźć archiwalne okładki K MAG-a.
Nie macie jeszcze biletów? Nic straconego. Na stronie marki Absolut czeka na was konkurs, w którym do wygrania jest 10 podwójnych karnetów dwudniowych na Audioriver Festival oraz butelki ABSOLUT LIME. Konkurs trwa do 11 lipca.