Advertisement

Jak wypromować i sprzedać piękny przedmiot? Międzynarodowa kariera polskiego projektanta to wskazówka jak osiągnąć wymarzony cel

Autor: CR
22-05-2018
Jak wypromować i sprzedać piękny przedmiot? Międzynarodowa kariera polskiego projektanta to wskazówka jak osiągnąć wymarzony cel

Przeczytaj takze

Poszukiwanie inspiracji dla projektu może trwać minuty, godziny, a w niektórych przypadkach, nawet lata. Ilość możliwości przy wymyślaniu konceptu jest bowiem nieskończona, podjęcie właściwych decyzji w dziedzinie estetyki i funkcjonalności to działanie niemal chirurgiczne. Gotowy rezultat nie jest jednak sam w sobie gwarancją sukcesu. Na rynku, na którym nie brakuje miłośników pięknych przedmiotów oraz ich twórców, panuje ogromna konkurencja. Jak więc się przebić? Jak dobrze wyeksponować swoje dzieła by zamienić swoją pasję w pełnoprawny zawód?
Przykładem dla wielu może być ścieżka, którą podążył Paweł Grobelny – projektant i kurator, który nie tylko zajmuje się planowaniem i dobieraniem odpowiednich materiałów, ale także teorią samego designu – jest bowiem także wykładowcą. Zajmuje się zarówno przedmiotami codziennego użytku jak i aranżacją miejskiej przestrzeni. Jego meble zagościły na ulicach takich miast jak Paryż, Bruksela, Szanghaj czy Poznań. W zeszłym roku ławka jego projektu stanęła obok Parlamentu Europejskiego w Strasburgu:
Stworzona przez niego wizja skweru na poznańskim Chwaliszewiezostała niedawno nagrodzonana Gali Plebiscytu Polska Architektura XXL w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku w kategorii „Przestrzeń publiczna”. Grobelny ma także w swoim CV przedmioty, które mogą znaleźć się w każdym domu.Jego sztuka użytkowa gościła na prestiżowym Paris Design Week.
Prace Grobelnego mają swój charakterystyczny sznyt. Ciężko jednak znaleźć wspólny mianownik dla jego dzieł. Kluczowa jest tutaj elastyczność.Jak sam mówił w wywiadzie z nami:"Nie mam ulubionego materiału. Raczej dostosowuję materiał do konkretnego projektu. Wręcz bardzo lubię tworzyć z nowych materiałów, poznawać ich technologie obróbki. Niemniej bardzo cenię materiały naturalne – być może dlatego tak często używam różnych rodzajów drewna".
Uznany projektant, obok Agnieszki Jacobson-Cieleckiej, będzie kuratorem wystawy PolishUp, która promować będzie polski design. Oprócz podziwiania niezwykłych przedmiotów, będzie się można dowiedzieć więcej o ich twórcach.
Wydarzenie będzie jedną z atrakcji konferencji BiznesUp! design made in Poland - międzynarodowego wydarzenia, na którym spotkają się czołowi przedstawiciele polskiego, współczesnego designu, międzynarodowi eksperci i praktycy rynku. Ważnym punktem programu będą prezentacje 40 polskich marek w tym 20 łódzkich firm, a także wykłady otwarte dostępne dla szerszej publiczności.
Wśród prelegentów znaleźli się Audrone Drungilaite, Ake Rudolf, Pete Kercher czy Monika Czaplicka. Gościem specjalnym będzie Piet Hein Eek, światowej sławy projektankt, który na otwartym wykładzie opowie o ekologii w służbie designu.
BiznesUp! design made in Poland odbędzie się w dniach 24-25 maja na terenie Art_Inkubatora w Łodzi. Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie www.lodzdesign.com/biznesup/.
Projekt „Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2018 i Łódź Design Forum” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement