Advertisement

„Przyda się" – darmowa kolekcja IKEA z okazji Black Friday. Zachowajmy rozsądek

Autor: KO
26-11-2022
„Przyda się" – darmowa kolekcja IKEA z okazji Black Friday. Zachowajmy rozsądek
Jeżeli nie wydaliście jeszcze wszystkich oszczędności w związku z trwającym Black Weekend to dobrze. Badania wskazują, że często zniżka to jedynie chwyt marketingowy, a za zakup musimy ostatecznie zapłacić niejednokrotnie kwotę wyższą niż przed zmianą ceny.
Black Friday to zwykle wielkie święto konsumpcji. Szwedzki gigant meblowy wypuścił bardzo nietypową kolekcję – „Przyda się". Jest darmowa i ma skłonić klientów do przemyślanych zakupów i bycia czujnym.
„DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne” – tak nazywają się produkty z czarnopiątkowej, wirtualnej kolekcji IKEA. Nie chodzi tym razem o sprzedaż, tylko o przypomnienie nam, jak wiele rzeczy gromadzimy, a w związku z tym – czy zamiast kupować coś nowego, nie lepiej wrócić do posiadanych już przedmiotów. Kampania ma inspirować do odpowiedzialności konsumenckiej i rozsądnych zakupów, a także oddawania nieużywanych artykułów tym, którzy ich potrzebują.
Amerykańska tradycja Czarnego Piątku na dobre zagościła w Polsce, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, również w naszych sklepach pojawią się ciekawe oferty. Jednocześnie chcielibyśmy zachęcić do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie PRZYDA SIĘ w naszych domach, czego faktycznie potrzebujemy, a także szukać wyprzedażowych ofert, które pomogą przywrócić do życia przedmioty, jakie mamy już w domu. Można dać im drugą szansę, np. poprzez naprawę, dodanie nowych elementów, przemalowanie na inny kolor. Nieużywane akcesoria można też przekazać tym, którzy chętnie je wykorzystają. Stąd właśnie pomysł na wirtualną serię IKEA, która nic nas nie kosztuje. Dlaczego? Bo każdy ma ją już w swoim domu, podkreśla Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.
Kampania to również szereg wskazówek pokazujących co zrobić, by zapomnianym przedmiotom podarować drugie życie lub zadbać o te ulubione. IKEA chce zachęcić klientów do korzystania jak najdłużej z rzeczy, które już posiadają, poprzez nadawanie im kolejnych wcieleń, znajdowanie nowych zastosowań i przeznaczeń tak, by ograniczyć ich marnowanie oraz wyrzucanie. Ma to być nasz wkład w mniejsze zużycie kurczących się zasobów planety.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement