W kolekcji pojawia się mnóstwo inspiracji zaczerpniętych z NATURY, wyjętych z wnętrza ZIEMI, jak choćby motyw marmuru, przeniesiony na tkaninę wprost z wielkoformatowych płyt, które projektantka stworzyła dla Ceramiki Paradyż. Inne tkaniny zostały tak spreparowane, że przywodzą na myśl bryły węgla, zastygłą lawę, rozlewającą się magmę bazaltową.
„Nie pamiętam, skąd wziął się pomysł na dwie wielkie krynoliny, od których zaczęła się cała kolekcja. Pewnie stąd, że wtedy projektowałam kolekcję dla Paradyża i w głowie miałam tylko marmur. Chciałam stworzyć suknię, jakby wyciosaną z marmurowego bloku. Wiedziałam natomiast od początku, że skoro krynoliny, to musi być walc wiedeński, że modelki muszą niejako lewitować, dziwnie się poruszać, jak przybysze z Marsa w filmie >>Marsjanie Atakują<<“ — opowiada Gosia Baczyńska. Stylizacje modelek (już po raz kolejny) dopełniły buty stworzone we współpracy z marką Vanda Novak. Przeskalowane kozaki z marmurowej skóry, sandały zdobione dużymi perłami z charakterystycznymi zakrzywionymi obcasami.
Co jeszcze zainspirowało kreatorkę do stworzenia kolekcji haute couture 2025? „Trzy tygodnie temu podświadomość podpowiedziała mi, żebym po latach obejrzała „Odyseję Kosmiczną” Stanleya Kubricka, gdzie głównym motywem muzycznym jest walc Johanna Straussa „The Blue Danube”. Właśnie ten, o którym myślałam! A na koniec, w ubiegłym tygodniu, kiedy w nocy pracowałam nad jedną z sukni, uświadomiłam sobie, że oto duch Alexandra McQueen’a przeze mnie przemówił! Magia czy energia kwantowa?" — tłumaczy Baczyńska.
Gosia Baczyńska po pokazie haute couture 2025: THE EARTH THE WORLD
Nad pokazem THE EARTH THE WORLD pracowali:
Stylizacja: Karla Gruszecka
Makijaż: Marianna Yurkiewicz we współpracy z zespołem makijażystów Sephora Fryzury: Michał Bielecki we współpracy z zespołem La Biosthetique Paris Muzyka: Andrzej Smolik
Choreografia: Tomasz Jan Wygoda
Scenariusz i reżyseria pokazu: Gosia Baczyńska
Produkcja: Gosia Baczyńska i Lidia Tofil / Warsaw Creatives
Buty: Vanda Novak x Gosia Baczyńska