Advertisement

Gosia Baczyńska przedstawia kolekcję haute couture 2025: THE EARTH THE WORLD

21-11-2024
Gosia Baczyńska przedstawia kolekcję haute couture 2025: THE EARTH THE WORLD
Ten pokaz to opowieść o cywilizacji, nowoczesności i o tym, czym właściwie jest materia. Dotychczas planeta radziła sobie bez cywilizacji. Czy cywilizacja ją zniszczy? Może, skoro wyewoluowaliśmy, to po to, by tworzyć, budować i sięgać dalej? Gdzie zaczyna i kończy się wszechświat? Czy żyjemy w czasach Apokalipsy? Czy to początek drogi, która zaprowadzi nas do NOWEGO, niewyobrażonego jeszcze świata? Dlaczego zadajemy sobie ciągle te same pytania?
„Od roku miałam silną potrzebę wypowiedzi, wtedy jeszcze nie wiedziałam, co chcę powiedzieć. Wiedziałam jedno - potrzebuję wielkiej, monumentalnej przestrzeni! Kiedy odkryłam nowy, wspaniały budynek Muzeum Historii Polski z imponującym, masywnym, marmurowym holem, wiedziałam, że tylko tam mogę zorganizować pokaz. Tam znalazłam tę monumentalną, kosmiczną otchłań“ — opowiada Gosia Baczyńska, która w poniedziałek 18 listopada w zniewalających wnętrzach zaprezentowała publiczności swoją kolekcję haute couture 2025 zatytułowaną THE EARTH THE WORLD.

KOSMOS, WSZECHŚWIAT, BÓG, MATERIA, ENERGIA, CZŁOWIEK

W kolekcji pojawia się mnóstwo inspiracji zaczerpniętych z NATURY, wyjętych z wnętrza ZIEMI, jak choćby motyw marmuru, przeniesiony na tkaninę wprost z wielkoformatowych płyt, które projektantka stworzyła dla Ceramiki Paradyż. Inne tkaniny zostały tak spreparowane, że przywodzą na myśl bryły węgla, zastygłą lawę, rozlewającą się magmę bazaltową.
Na jedwabnej satynie pojawił się nadruk drewnianego forniru, w kolekcji projektantka też srebrnych i czarnych koronek, rdzawych cekinów, jakby pokrytych mchem. Znaczące dla kolekcji są motywy baranich rogów, cylindryczne amonity, piana morska, skrzące się perły, sieci pajęcze, a nawet skrzydła nietoperzy.
„Nie pamiętam, skąd wziął się pomysł na dwie wielkie krynoliny, od których zaczęła się cała kolekcja. Pewnie stąd, że wtedy projektowałam kolekcję dla Paradyża i w głowie miałam tylko marmur. Chciałam stworzyć suknię, jakby wyciosaną z marmurowego bloku. Wiedziałam natomiast od początku, że skoro krynoliny, to musi być walc wiedeński, że modelki muszą niejako lewitować, dziwnie się poruszać, jak przybysze z Marsa w filmie >>Marsjanie Atakują<<“ — opowiada Gosia Baczyńska. Stylizacje modelek (już po raz kolejny) dopełniły buty stworzone we współpracy z marką Vanda Novak. Przeskalowane kozaki z marmurowej skóry, sandały zdobione dużymi perłami z charakterystycznymi zakrzywionymi obcasami.
Co jeszcze zainspirowało kreatorkę do stworzenia kolekcji haute couture 2025? „Trzy tygodnie temu podświadomość podpowiedziała mi, żebym po latach obejrzała „Odyseję Kosmiczną” Stanleya Kubricka, gdzie głównym motywem muzycznym jest walc Johanna Straussa „The Blue Danube”. Właśnie ten, o którym myślałam! A na koniec, w ubiegłym tygodniu, kiedy w nocy pracowałam nad jedną z sukni, uświadomiłam sobie, że oto duch Alexandra McQueen’a przeze mnie przemówił! Magia czy energia kwantowa?" — tłumaczy Baczyńska.
Gosia Baczyńska po pokazie haute couture 2025: THE EARTH THE WORLD
Nad pokazem THE EARTH THE WORLD pracowali:
Stylizacja: Karla Gruszecka
Makijaż: Marianna Yurkiewicz we współpracy z zespołem makijażystów Sephora Fryzury: Michał Bielecki we współpracy z zespołem La Biosthetique Paris Muzyka: Andrzej Smolik
Choreografia: Tomasz Jan Wygoda
Scenariusz i reżyseria pokazu: Gosia Baczyńska
Produkcja: Gosia Baczyńska i Lidia Tofil / Warsaw Creatives
Buty: Vanda Novak x Gosia Baczyńska
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement