Advertisement

Koniec "Twojego Weekendu". Prawa do tytułu kupiono, by go zamknąć numerem potępiającym seksizm

Autor: KO
07-03-2019
Koniec "Twojego Weekendu". Prawa do tytułu kupiono, by go zamknąć numerem potępiającym seksizm

Przeczytaj takze

"Twój Weekend", erotyczny magazyn wydawany od 1992 roku, przez lata uchodził za symbol wulgarnej pornografii i rozpasanego seksizmu względem kobiet. "Playboy" czy "CKM" przy nim były niewinnymi pisemkami dla uczniów szkółki niedzielnej. Wraz z rozwojem internetu w Polsce, w którym dostęp do darmowej pornografii jest właściwie nieograniczony, pisma w rodzaju "Twój Weekendu" straciły rację bytu, wszak na PornHubie czy RedTubie można zobaczyć nieporównywalnie więcej fizycznych akrobacji i to w dobrej jakości.
Pod koniec zeszłego roku wydawca "Twojego Weekendu" postanowił rozstać się z niedochodowym tytułem w dość nietypowy sposób - chciał go sprzedać na aukcji Allegro zatytułowanej "Kultowe Prosperujące Wydawnictwo Twój Weekend BCM!". Oferta została jednak wycofana, a teraz dowiadujemy się, dlaczego.
"Twój Weekend" udało się sprzedać, jednak jego nabywcy postanowili zrealizować akcję bez precedensu. Zakupiony magazyn, kultowy niegdyś w pewnych kręgach, postanowili symbolicznie i spektakularnie zlikwidować. Z okazji Dnia Kobiet wydali specjalny, ostatni numer pisma, w którym zamiast eksponowanych genitaliów i biustów znajduje się "48 stron bez seksizmu".
Za akcją stoi grupa osób z agencji VML, portalu Gazeta.pl i studia produkcyjnego Papaya Films. Na zakup i wydanie "Ostatniego Twojego Weekendu" udało im się pozyskać wsparcie kilku sponsorów i fundacji Sukces pisany Szminką.
- Decyzja zapadła - kupujemy. Po to, żeby zamknąć. Żeby pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach tylko z takich magazynów - możemy przeczytać w tekście na portalu Gazeta.pl informującym o akcji.
- Całe pokolenie współczesnych mężczyzn z wypiekami na twarzy kupowało “Twój Weekend”, by spróbować zakazanego owocu, podglądać “dorosłe sprawy”, czerpać wiedzę o seksie i dziewczynach. Dziś są naszymi ojcami, współpracownikami, szefami, kolegami, często nieświadomymi stereotypów, którymi wciąż się posługują. Dlatego potrzebujemy szczerej dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Bo równość jest nam potrzebna: w pracy, w szkole, w domu - dodają osoby odpowiedzialne za akcję.
W tym wydaniu specjalnym zostały zachowane oryginalne nazwy rubryk magazynu , jak "Wasze fantazje" i "Dziewczyny numeru", ale są wypełnione profeministyczną treścią.
"Ostatni Twój Weekend" jest dostępny w kioskach do 7 marca w cenie 9,99 zł.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement