Jedną z odsłon akcji jest spot, w którym możemy usłyszeć od króliczego narratora:
"[...] my króliki wiemy jak zadbać o liczne potomstwo. [...] jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. [...] Ojciec miał nas sześćdziesięcioro troje. Wspieramy zdrowy styl życia: Ministerstwo Zdrowia".
Wideo ma być pokazywane do końca roku w tv w czasie największej oglądalności.
Równolegle rozpoczęła kampania outdoorowa. Na plakatach znalazł się m.in. krótki komiks z tekstem w dymkach: "Nie skacz z kwiatka na kwiatek, bo prędzej dokicasz się lekarza niż króliczej rodziny".
Za stworzenie kampanii sfinansowanej przez Ministerstwo odpowiada warszawski dom produkcyjny Propeller Film.
Jej kuriozalny i infantylny przekaz pokazuje, w jakiej schizofrenii światopoglądowej tkwią polscy rządzący, a patrząc szerzej, część naszego społeczeństwa. Króliki kojarzące się w kontekstach seksualnych z rozwiązłością i bezrefleksyjną kopulacją mają stać się wzorcami dla młodzieży i przyszłych rodziców. Nie ma tu słowa o antykoncepcji, podłożu socjalnym, świadomym wyborze, seksizmie czy nietolerancji. Zamiast tego idylliczna wizja tradycyjnej rodziny.