Mastercard, od dwudziestu lat główny sponsor nagród BRIT Awards, chcąc podkreślić swój wkład w świat muzyki, stworzył „Pokój do słuchania” („The Listening Room”) – wyjątkowe miejsce, w którym ludzie za sprawą niezwykłej siły muzyki na nowo zbliżają się do siebie.
Firma pomogła osobom, które z jakiegoś powodu przestały być sobie bliskie. Poróżnione pary, które niekiedy nie widziały się lub nie rozmawiały ze sobą od wielu lat, usadzono naprzeciwko siebie. Osoby temiały jedynie patrzeć na siebie i słuchać odtwarzanego w słuchawkach, specjalnie skomponowanego przez Davida Arnolda utworu. Trzy minuty pobudzającej emocjonalnie muzyki sprawiły, że wszyscy uczestnicy otworzyli się i zaczęli ze sobą rozmawiać.
Skomponowany i wyprodukowany przez Davida Arnolda, trzyminutowy utwór instrumentalny zatytułowany „Landed” wykorzystuje ogromny wpływ, jaki muzyka wywiera na ludzkie emocje. Utwór powstał z udziałem 24-osobowej orkiestry. Wkomponowano w niego fragmenty organowe i elektroniczne oraz wysublimowane, solowe partie wiolonczelowe i wokalne.
Film relacjonujący wydarzenia, które miały miejsce w „Pokoju do słuchania”, jest najnowszym przedsięwzięciem realizowanym w ramach kampanii Mastercard pod hasłem Start Something Priceless, aby inspirować ludzi do podążania za marzeniami i zmieniać zwykłe chwile w piękne wspomnienia.
„Pokój do słuchania pokazuje, jak bardzo muzyka potrafi poruszać, inspirować i, co najważniejsze, zbliżać ludzi do siebie nawzajem, aby pomóc im w nawiązaniu dialogu wtedy, gdy jest on najbardziej potrzebny. Daliśmy początek czemuś naprawdę bezcennemu – relacji między dwojgiem ludzi, którzy nie rozmawiali ze sobą od lat” – powiedziała Nicola Grant, szefowa działu marketingu i komunikacji Mastercard na Wielką Brytanię i Irlandię.
„Muzyka jest niesamowitym katalizatorem. To niezwykłe, jak bardzo może pomóc tym, którzy pragną zmian. Dla mnie, jako kompozytora, muzyka musi być osobista. Musi mówić o tym, co czujemy, i wpływać na uczucia tych, którzy akurat słuchają danego dźwięku, instrumentu lub melodii. Zostałem poproszony przez Mastercard o skomponowanie konkretnego utworu, który przyczyniłby się do stworzenia więzi między ludźmi i nakłoniłby ich do rozmowy. Lubię ambitne i nietypowe wyzwania, a to z pewnością do takich należy! To jedno z tych przedsięwzięć, w których muzyka odgrywa główną rolę i ma za zadanie nawiązać bezpośredni, szczery i otwarty kontakt ze słuchaczami. Muzyka potęguje
i uwydatnia uczucia, które tkwiły w nas już od dawna, zanim jeszcze zaczęliśmy jej słuchać. A podczas słuchania może sprawić, iż dojdą do głosu zupełnie inne, nowe emocje” – podsumował David Arnold.
Nordoff Robbins, brytyjska organizacja dobroczynna zajmująca się muzykoterapią, służyła pomocą w czasie spotkań par, towarzyszyła Arnoldowi, gdy komponował swój utwór, a także wspierała pary po nawiązaniu relacji na nowo.
„Muzyka ma niezwykłą siłę. Wpływa na nas w sposób fizyczny i jest bardzo mocno związana z naszym poczuciem tożsamości – pomaga ludziom zbliżyć się do siebie poprzez wspólne doświadczenia, takie jak np. śpiewanie w chórze czy granie w zespole. Przywołuje także wspomnienia o osobach i miejscach, dlatego wspólne przeżywanie muzyki może być niezwykle istotną częścią naszych relacji. Muzyka jest powiązana z naszym poczuciem tego, kim jesteśmy, skąd pochodzimy i jak chcemy być postrzegani” – skomentowała Emily Grimes, terapeutka pracująca w Nordoff Robbins.
Dodatkowo, w ramach kampanii Start Something Priceless, Mastercard jako pierwszy na świecie umożliwił wszystkim zainteresowanym wysłuchanie „Ścieżki dźwiękowej ich życia”. Wystarczy nastronie https://uk.mastercard.com/socialsong wpisać nazwę użytkownika, której używa się na portalu Twitter. Nowoczesna technologia umożliwia przetworzenie emotikonów, kluczowych słów i zdjęć opublikowanych w ciągu kilku ostatnich lat na serie dźwięków, które po połączeniu ze sobą utworzą spersonalizowaną ścieżkę dźwiękową.