Celem akcji jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat mikrocząsteczek plastiku, ich pochodzenia oraz wpływu na środowisko. Jak głosi hasło kampanii: "mikroplastik to makroproblem". Jego cząsteczki powstają wskutek rozpadu wyrzuconych butelek, siatek, pochodzą również z ubrań wykonanych z materiałów syntetycznych, pranych w wysokich temperaturach. Jest obecny także w produktach z mikrogranulkami, takich jak peelingi czy pasty do zębów. Zagraża wszystkim organizmom żyjącym w oceanach.
Na profilu Anji pod każdym zdjęciem opatrzonym hasztagiem znajdziemy inspirujący opis przybliżający nam kwestię zanieczyszczenia mikrocząsteczkami plastiku i wiele prostych pomysłów na walkę z tym zjawiskiem. Modelka podkreśla również, że wszystkie plastikowe siatki, które wykorzystane były podczas sesji, pochodzą ze sprzątania plaży, na której wykonano zdjęcia.
Należy zaznaczyć, że akcja #WeSeaThrough nie jest to pierwszą tego typu działalnością społeczną Mariny Testino. W ubiegłym roku modelka podjęła wyzwanie #onedresstoimpress, w ramach którego przez 60 dni codziennie zakładała ten sam strój. Chciała zwrócić w ten sposób uwagę na problem konsumpcjonizmu, ciągłą gonitwę za trendami i absurdalną presję społeczeństwa, ciążącą na kobietach, zgodnie z którą każdą stylizację powinny założyć tylko raz.