997 na przestrzeni lat był inspiracją do współpracy New Balance z markami, projektantami i artystami z całego świata, takimi jak Bodega, Comme des Garçons czy Keith. Efektem były limitowane edycje modelu w unikatowych wersjach kolorystycznych.
Buty będące uosobieniem miejskiego, sportowego stylu, doczekały się nowego wariantu, doskonale wpisującego się w najnowsze trendy. Nowe modele 997 SPORT charakteryzują się jaskrawą kolorystką i powiększoną podeszwą o warstwowej konstrukcji, co nadaje butom futurystycznego, oryginalnego wyglądu.
Szeroko zakrojonej kampanii Runs In The Family, promującej nowe New Balance 997 SPORT, towarzyszy spot z udziałem gwiazd współpracujących z marką – koszykarza LA Clippers Kawhi Leonarda, sprinterki Sydney McLaughlin, skateboardera Jamiego Foya, piłkarza (zwycięzcy Ligi Mistrzów z Liverpoolem) Sadio Mané oraz rapera i aktora Jadena Smitha. Jego świeżo wydana piosenka „I” została wykorzystana w filmie promocyjnym, który ma już ponad milion wyświetleń.
Znanych sportowców i gwiazdę muzyki łączy natura indywidualistów, która pozwala im stawać się najlepszymi w swoich dziedzinach. Indywidualizm to wartość bliska również marce New Balance.