Advertisement

Nowa kolekcja od Bohema Clothing uchwycona na futurystycznych zdjęciach przez Karola Grygoruka

24-11-2020
Nowa kolekcja od Bohema Clothing uchwycona na futurystycznych zdjęciach przez Karola Grygoruka

Przeczytaj takze

Marka Bohema Clothing, znana z pierwszych w Polsce wegańskich butów z roślinnych materiałów takich jak skóra z ananasa, kaktusa czy jabłek, wraca z nową kolekcją. W nowym lookbooku zatytułowanym “after midnight before morning” pokazuje projekty osadzone w dystopijnym świecie przyszłości. Co ważne, po raz pierwszy oferuje także buty dla mężczyzn!
Marka Bohema Clothing jest nierozerwalnie związana z takimi wartościami jak tolerancja, poszanowanie środowiska i zwierząt oraz głośne wyrażanie swoich poglądów. Od początku stara się robić streetwear, ale wyłącznie z wegańskich materiałów. Najnowsza kampania nawiązuje do burzliwej sytuacji na świecie, do buntu, który w ostatnich czasach tak często widzimy na ulicach, a jednocześnie odpowiada na oczekiwania, jakie stawiane są dziś modzie.
– “Tworząc nasze kolekcje nieustannie obserwujemy, co dzieje się na świecie. Co nas inspiruje, a co przejmuje czy nawet przeraża. W tej kampanii postanowiliśmy zachęcić do przeciwstawianiu się narzuconym regułom, jeżeli nie są do zaakceptowania, do szukania alternatywy i do zmieniania świata a nawet do buntu, ponieważ wierzymy, że każda jednostka ma ogromną siłę i pełne prawo do manifestowania swoich opinii. A moda od zawsze odzwierciedla nastroje społeczne, powiedział projektant Sebastian Szypuła.
W nowej kolekcji Bohema Clothing znalazły się buty z roślinnych materiałów – tym razem również dla mężczyzn. Oprócz obuwia także unisexowe nerki noszone na piersi, czy obszerne bluzy z dużymi kapturami. Mocno wyczuwalny jest tu flirt z cyberpunkiem i połączenie futuryzmu ze stylem rebel. Obok masywnych butów na militarnych podeszwach, futurystycznych botków ze srebrnym zamkiem z przodu, marka proponuje również białe sznurowane kozaki w szpic. Obok butów nerki wykonane z nowego wegańskiego materiału - niezwykle trwałego ekologicznego silikonu, bluzy z organicznej bawełny i portfele ze skóry z jabłek. Wszystkie projekty zostały wykonane ręcznie w Polsce.
Do współpracy nad lookbookiem marka zaprosiła Karola Grygoruka, cenionego fotografa dokumentalnego. Wszystko po to, by zachować autentyzm i jak najmocniej odzwierciedlić dystopijny wydźwięk kampanii, tak bardzo bliski dzisiejszemu światu.
– “Wiedzieliśmy, że z Karolem łączy nas nie tylko estetyka, ale też poglądy, dlatego to właśnie z nim chcieliśmy tworzyć tę kampanię. Zależało nam na autentyzmie i czymś więcej niż zwykłej sesji lookbookowej. Ta kolekcja jest dla nas w jakiś sposób przełomowa, dlatego w kampanii postanowiliśmy połączyć nasze wartości ubrane w produkty, powiedziała Wiola Wiertel, współtwórczyni marki.
Część sesji, która powstała w studio, pozwala poczuć inspirację avedonowską fotografią – modelki na jego zdjęciach nie przypominają posągów, to kobiety z krwi i kości, z emocjami wypisanymi na twarzach. Śmiały się, tańczyły, płakały. Zdjęcia Karola Grygoruka w lookbooku Bohemy również skupiają się głównie na bohaterach i pokazują ich autentyczne nastroje, a kolekcja marki ma je wyrażać i podkreślać. Druga część sesji stworzona w postindustrialnej przestrzeni dopełniona mocnym żółtym i czerwonym światłem przywołuje skojarzenie z kulturą cyberpunk. Na fotografiach Grygoruka kolekcja marki podkreśla emocje ludzi i pozwala im je manifestować. To idealnie obrazuje podejście Bohemy do mody – według marki powinna ona wyrażać wartości i nastroje społeczne.

Credits:

Zdjęcia: Karol Grygoruk / SHOOTME Visual Artists
Modele: Maresh Miciula, Victoria Lobay, Daniel Debowski
Asystent fotografa: Kuba Krysiak
Dyrektor kreatywny: Sebastian Szypuła
Stylizacja: Wiola Wiertel
Makijaż: Dagmara Rodak
Włosy: Patryk Nadolny
Packshoty: @Julia Klyukach
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement