Odpowiedzią jest nowa platforma internetowa au revwear. Założyły ją Kornelia Warecka i Natalia Szukała. Co jakiś czas na jej stronie pojawiać się będą dropy ubrań należących do kilku najciekawszych influencerek. – „To dlatego, żeby móc z łatwością zobaczyć co jest na sprzedaż” – tłumaczy Kornelia. – „Wiemy jak to jest przeglądać kilkadziesiąt stron internetowych lub przebierać przez niekończące się regały w lumpeksach” – dodaje Natalia. Według zapowiedzi założycielek au revwear rzeczy na platformie będą łatwo dostępne, dokładnie opisane i zaprezentowane estetyczny sposób. A oto, jak opowiadają o innych szczegółach przedsięwzięcia:
Powiedzcie w dwóch zdaniach, czym jest au revwear?
Natalia: au revwear to platforma pośrednicząca w sprzedaży ubrań oraz dodatków od influencerów, której celem jest również rozpowszechnianie ruchu mody zrównoważonej. Za jej pośrednictwem influencerzy mogą zaoszczędzić czas, tym samym wystawiając na sprzedaż najciekawsze modowe perełki, które wiszą w ich szafach, często założone jedynie kilka razy.
Platform internetowych zajmujących się sprzedażą ubrań z drugiej ręki istnieje na rynku już kilka. Czym wyróżnia się au revwear?
Natalia: Po pierwsze, przejmujemy na siebie wszystkie żmudne czynności wiążące się ze sprzedażą odzieży online. Jesteśmy odpowiedzialne za przejęcie ubrań, robienie im zdjęć, wstawianie ich na stronę, podanie dokładnych wymiarów, obsługę klienta, wysyłkę pocztową oraz za kampanię reklamową. Współpracujący z nami influencerzy jedynie wybierają z garderoby co by chcieli sprzedać oraz zatwierdzają wybrane produkty przed wystawieniem na stronę.
Kornelia: Dodam też, że podobne platformy z powodzeniem działają już za granicą, na przykład w Niemczech lub Anglii.
Jak w praktyce wygląda współpraca z au revwear? Mówicie, że przejmujecie obowiązki związane z promocją, sprzedażą i wysyłką produktu. Ile odliczacie za swoją pracę z ostatecznej ceny sprzedaży?
Kornelia: Od każdej sprzedanej rzeczy pobieramy prowizję, której wysokość jest uzależniona od wartości danej rzeczy. Wszystko jest dokładnie rozpisane w naszej umowie z influencerami. Jesteśmy też zawsze otwarte na dyskusję, naszym celem nie jest windowanie cen lecz transparentność, przemyślane wycenianie i oczywiście, co najważniejsze, znalezienie dla ubrań drugiego domu.
Jesteście w takim razie swego rodzaju butikiem, a takie miejsca mają swój rozpoznawalny styl. Jak wygląda wasza selekcja ubrań do sprzedaży? Czy oprócz tego, że ubrania należą do influencerów macie inne kryteria?
Natalia: Przyjmujemy do sprzedaży szeroką gamę stylów, rozmiarów, krojów i tkanin. Ogólnie nie ograniczamy się stylowo, ani nie kierujemy osobistym gustem – chcemy dotrzeć do wszystkich. Dla przykładu w pierwszym dropie będą ubrania zarówno w stylu boho, romantycznym, jak i stroje sportowe oraz ubrania „high fashion.”
Kornelia: Jeśli chodzi o rozpoznawalną estetykę au revwear, to będzie ją widać w sesjach zdjęciowych i ich stylizacji.
O świadomym podejściu do zakupów modowych chyba trudno dziś nie usłyszeć. Dlaczego dla was jest to tak ważny temat?
Kornelia: Ja w gimnazjum założyłam sklep odzieżowy, w którym przerabiałam ubrania. Moja miłość do vintage zaczęła się właśnie wtedy. Obie jesteśmy bardzo świadome niszczącego wpływu branży fast-fashion na środowisko. Chciałybyśmy mieć swój udział w szerzeniu lepszego podejścia do konsumpcji modowej.
Na koniec najważniejsze pytanie – kiedy pierwszy drop?
Natalia: Większość ankietowanych na naszym Instagramie wybrało piątek, 29 maja. Także od piątku o 18:00 zapraszamy na naszą stronę internetową https://www.aurev.shop.