Advertisement

Shein zaprosiła influencerów do fabryki. „Propaganda” – grzmią internauci

Autor: Monika Kurek
27-06-2023
Shein zaprosiła influencerów do fabryki. „Propaganda” – grzmią internauci
Najpopularniejsza marka 2022 wciąż próbuje poprawić swój wizerunek.
Zeszłoroczne śledztwo brytyjskiej stacji Channel 4 wykazało wiele nieprawidłowości. Bardzo niskie wynagrodzenia, 30 dni pracy po 18 godzin na jeden dzień wolny czy obcinanie pensji za popełnienie błędy to tylko niektóre przykłady. Zauważono także, jak jedna pracowniczka myje włosy podczas… przerwy na lunch.
Niskie zarobki pracowników to jednak tylko czubek góry lodowej. Jesienią zeszłego roku ekolodzy Greenpeace zbadali 47 produktów Shein. Okazało się, że 15 proc. z nich (7 sztuk) zawiera szkodliwe chemikalia, które są niedozwolone na terenie Unii Europejskiej. Z tych siedmiu sztuk aż pięć z nich przekraczał…o limity o 100 proc. lub więcej, podczas gdy 32 proc. wszystkich ubrań zawierało niebezpieczne chemikalia.
Jak podaje NBC, marka zaprzeczyła oskarżeniom o fatalne warunki pracy. Teraz zaprosiła influencerów do swojego „centrum innowacji” w Guangzhou, aby udowodnić światu, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. W wycieczce udział wzięli Dani Carbonari (@danidmc), AuJene Butler (@itsjustajlove), Marina Saavedra (marinasaavedraa) i Destene Sudduth (itsdestene_). W filmach opublikowanych na swoich profilach w mediach społecznościowych influencerzy poinformowali, że rozmawiali z pracownikami. Mieli oni zapewnić, że wszystko jest „normalnie”.
Marka SHEIN zobowiązała się do transparentności, a ta wycieczka pokazuje, że słuchamy głosów i opinii, dając influencerom szansę, aby zobaczyli, jak wygląda praca w SHEIN oraz umożliwiając im podzielenie się przemyśleniami ze swoimi obserwującymi. Ich filmy oraz przemyślenia są autentyczne. Szanujemy ich perspektywę oraz ich relacje. Będziemy dalej dbać o transparentność naszych metod biznesowych oraz operacji, brzmi oświadczenie marki, które przekazano NBC.
Internauci zareagowali krytycznie na relacje influencerów i część z nich została już usunięta. Komentujący zarzucili również SHEIN, że marka wykorzystuje influencerów z mniejszości, aby poprawić sobie wizerunek.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement