Advertisement

Naukowcy są pewni: ludzie, którzy używają emotikonów, uprawiają więcej seksu

Autor: Monika Kurek
21-08-2019
Naukowcy są pewni: ludzie, którzy używają emotikonów, uprawiają więcej seksu

Przeczytaj takze

W internetowym czasopiśmie naukowym Plos One pojawiły się intrygujące badania, które rzucają nowe światło na współczesną kulturę Internetu. Wynika z nich, że osoby używające emotikonów, częściej chodzą na drugie randki i częściej uprawiają seks, niż osoby, które tego nie robią. Według naukowców z Kinsey Institute należącego do Uniwersytu Indiany, dzięki emotikonom jesteśmy w stanie lepiej przekazywać swoje emocje, potrzeby i zamiary.
W pierwszej turze badań pracownicy Kinsey Institute zapytali ok. 5300 samotnych Amerykanów w wieku od 18 do 94 lat, jak często używają emoji i dlaczego to robią. Wyniki przedstawiają się następująco: 53 proc. używa ich, bo łatwiej im w ten sposób wyrazić swoją osobowość, niecałe 24 proc. ponieważ łatwiej im w ten sposób wyrazić emocje, dla 20 proc. jest to szybka i zwięzła forma komunikacji, a 12,5 proc. podąża za trendami. Drugie pytanie dotyczyło tego, na ilu byli randkach i ile razy uprawiali wówczas seks w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Wniosek jest prosty: zwolennicy emotikonów randkują skuteczniej i częściej umawiają się na pierwsze randki.
"Nawiązywanie relacji romantycznej wiąże się ze skutecznym zaprezentowaniem drugiej osobie swojej osobowości. Przedstawiciele poprzednich generacji poznawali swoich potencjalnych partnerów osobiście, mieli więc szansę zobaczyć ich interakcje z innymi, usłyszeć tembr głosu i zaobserwować język ciała. Współcześnie dużo osób spotyka swoją drugą połówkę przez jakąś aplikację lub platformę, za pomocą której muszą zbudować związek i go utrzymać. Próbują więc nawiązać relację intymną poprzez krótkie konwersacje, o wiele krótsze niż spotkanie twarzą w twarz" – można przeczytać we wstępie poprzedzającym badania.
Dla większej pewności przepytano również drugą grupę, złożoną z 275 samotnych Amerykanów w wieku od 18 do 71 lat i wyniki się potwierdziły. Było też pewne zaskoczenie, a mianowicie użytkownikom emoji częściej udaje się kontynuować znajomość oraz umówić się na drugą randkę. Zaledwie 3 proc. pytanych zadeklarowało, że nie korzysta z nich wcale podczas rozmów z potencjalnych partnerem.
Niestety naukowcy nie zweryfikowali, które dokładnie ikonki są najskuteczniejsze, ani jaki wywierają wpływ na odbiorcę.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement