Kontrasty potrafią sprawić niezłą frajdę. Zwłaszcza w takim towarzystwie. 18 kreatywnych szefów kuchni z całej Polski przygotowało wyjątkowe trzydaniowe menu. W każdej restauracji biorącej udział w Veuve Cliquot Yellow Foodie Week zjesz coś zupełnie innego.
W akcji biorą udział aż cztery miasta: Poznań, Wrocław, Kraków oraz Warszawa. Każda z restauracji zaoferuje potrawy kuchni polskiej z międzynarodowymi akcentami, podane w oryginalny sposób. Towarzyszy im odpowiedni wariant szampana Veuve Cliquot (Yellow Label Brut, Rosé, Demi-Sec i Vintage 2008).
Przykładowo, menu dla restauracji N31 przygotował sam Robert Sowa. Ta niezwykła kulinarna podróż rozpocznie się od orientalnego tuńczyka z wasabi oraz rzepy w towarzystwie kaczki podanej z żelem z wiśni, hibiskusem i karmelizowaną brioche. Dobrano do niego kieliszek Veuve Cliquot Yellow Label. W ramach drugiego dania, Sowa zaserwuje pieczoną cielęcinę wraz z sorbetem ze szczawiu, kopytkami, szparagami oraz sosem tymiankowym. Smak przełamie ser Bursztyn. Sprawdzi się najlepiej w akompaniamencie kieliszka Veuve Cliquot Rose. Funkcję deseru będzie pełnić beza z marakują, truskawkami i kremem mascarpone oraz sorbet z czarnej porzeczki. W tym wypadku, swoje zadanie najlepiej spełni półsłodki szampan Veuve Cliquot Demi Sec.
Veuve Cliquot Yellow Foodie Week zainaugurowało szampańskie śniadanie w restauracji Mokolove, podczas którego uczestnicy mieli okazję przekonać się, co tak naprawdę oznacza fun-pairig. Goście rozpoczęli dzień od kieliszka Veuve Cliquot.
Food-pairing sięga lat 90 i za jego ojca uważa się Hestona Blumenthala, który jako pierwszy zestawił kawior z białą czekoladą. Veuve Cliquot nie bez przyczyny nadaje inicjatywie przydomek fun-pairingu oraz uatrakcyjnia każdy posiłek kieliszkiem starannie dobranego trunku.
We współpracy z Redaktor Naczelną Gault&Millau Polska oraz Ambasadorką Veuve Cliquot Justyną Adamczyk marka przygotowała podróż po najwspanialszych doznaniach podniebienia. To okazja, by spróbować międzynarodowych smaków oraz otworzyć się na nowe tekstury i kompozycje. Produkty dobiera się na podstawie wspólnych cech. Mowa o podobnych związkach chemicznych, bądź aromacie. Tym również kierowali się szefowie kuchni podczas tworzenia menu. Już samo stworzenie tak oryginalnych połączeń jest nie lada wyzwaniem. Veuve Cliquot idzie o krok dalej, prezentując jeden z najgorętszych trendów świata, czyli champagne-pairing. Kto wie, może przyczyni się to do spopularyzowania go również w Polsce?
Veuve Cliquot Yellow Foodie Week odbywa się w dniach 20-26 maja.