Powyższe okoliczności wydłużają czas pomocy, który jest na wagę złota. Mając to na uwadze, Adam Van Bendler wraz z Pawłem Gebertem stworzyli aplikację ratunkową z myślą o zwierzętach domowych, dzikich i gospodarskich. Jej założeniem jest „szybkie działanie, profesjonalna pomoc i dostęp dla każdego”.
Znany stand-uper i założyciel Fundacji Psia Krew, Adam Van Bendler oraz biegły sądowy z zakresu ochrony i dobrostanu zwierząt Paweł Gebert połączyli siły i zrewolucjonizowali system pomocy dla zwierząt, który w Polsce kuleje. Aplikacja Animal Helper, będącą pigułką wiedzy w temacie ratowania pupili, ma być przysłowiowym przyciskiem SOS, który możesz wcisnąć w razie potrzeby i uratować zranione, chore lub wygłodniałe zwierzę. Celem przedsięwzięcia jest także uwrażliwienie społeczeństwa na krzywdę zwierząt.
Animal Helper ma działać na podobnej zasadzie jak Wojewódzkie Centra Powiadamiania Ratunkowego. Głównym celem aplikacji jest skupienie w jednym miejscu zgłoszeń dotyczących zwierząt. Aplikacja posiada prosty i intuicyjny interfejs, by mogła być bez problemu obsługiwana przez wszystkich, niezależnie od wieku. Dostępność podstawowych opcji – „zgłoś przez formularz” oraz „zadzwoń”, skraca czas działania i jest niezbędna podczas natłoku emocji i chaosu, który towarzyszy zgłaszającym podczas informowania o zdarzeniu.
W aplikacji, oprócz pierwszej pomocy znajdzie się baza zawierająca porady prawne, behawioralne i weterynaryjne, a także mapa miejsc przyjaznym zwierzętom oraz sekcja zagubiony/znaleziony, która usprawni proces poszukiwania zgub i uciekinierów.
Do wyboru mamy dwie opcje – „wypełnij formularz” oraz „zadzwoń”. Wypełnienie formularza jest skuteczne podczas zgłaszania przypadku znęcania się nad zwierzęciem, ze względu na możliwość załączenia materiałów dowodowych i dokładnego opisu zdarzenia. Każdy przypadek zostanie zapisany w bazie danych i rozpatrzony, a żaden ze zgłaszających nie pozostanie bez odpowiedzi. Z kolei opcja „zadzwoń” pozwala na szybką reakcję w przypadku nagłych wypadków. Zadaniem operatorów jest jak najsprawniejsze wybranie odpowiednich służb, takich jak reakcyjna Inspekcja Weterynaryjna, organizacje pozarządowe, straż miejska lub policja, które będą najskuteczniejsze w danym przypadku.
Od 8 listopada aplikację obsługuje centrala połączeń w Gdańsku. Każdy może ją pobrać, natomiast obecnie zgłoszenia przyjmowane są tylko z województwa pomorskiego. Następne w kolejce czeka województwo mazowieckie, a po nim cały kraj. Aplikacja jest dostępna do pobrania na App Store, Google Play, a także w wersji webowej.