Advertisement

Viralowa Jennifer Lopez w sukience od Versace po 20 latach znów zdobyła wielki rozgłos. To dzięki niej powstało Google Images

Autor: Monika Kurek
23-09-2019
Viralowa Jennifer Lopez w sukience od Versace po 20 latach znów zdobyła wielki rozgłos. To dzięki niej powstało Google Images

Przeczytaj takze

Moda na czerwonym dywanie rządzi się swoimi prawami, a gwiazdy zwykle prześcigają się pomysłach na najbardziej zjawiskową kreację. Oglądając dzisiaj zdjęcia stylizacji sprzed 15-20 lat, można doznać prawdziwego szoku. Wystarczy przypomnieć siatkowaną, przeźroczystą sukienkę Rose McGowan z 1998 roku, której towarzyszył ubrany w panterkowy płaszcz Marylin Manson (MTV VMA) czy bliźniacze, denimowe kostiumy Britney Spears oraz Justina Timberlake'a z 2001 roku (AMA).
Rok 2000 należał do Jennifer Lopez oraz jej słynnej sukienki z printem dżungli od Versace, którą założyła na rozdanie Grammy. W mediach zawrzało, a ludzie masowo poszukiwali kreacji w Google. Zapotrzebowanie było tak duże, że firma stworzyła wyszukiwarkę obrazów. To jeden z ciekawszych przykładów ogromnego wpływu popkultury na odbiorców.
- Ludzie chcieli czegoś więcej niż tekst. To stało się jasne po rozdaniu nagród Grammy w 2000 roku, gdzie Jennifer Lopez założyła zieloną sukienkę, na którą zwróciły się oczy całego świata. W tamtym czasie było to najczęściej powtarzane zapytanie w historii naszej wyszukiwarki. Nie wiedzieliśmy jednak, jak dać ludziom to, czego chcieli, czyli J.Lo w tej sukience. W ten sposób narodziła się wyszukiwarka obrazów Google -napisał wfelietonie dla portalu Project Syndicatebyły dyrektor generalny Google, Eric Schmidt.
Eksperci Google'a nie wpadli na ten pomysł dzięki Lopez, ale to właśnie rozgłos sukienki zmotywował ich do uczynienia wyszukiwarki obrazów priorytetem. Dotychczas, aby zobaczyć piosenkarkę w sukience należało pójść do sklepu i kupić magazyn, w którym była fotorelacja z Grammy. Kreacja Versace stała się jednym z pierwszych virali w historii, a dzięki wyszukiwarce każdy mógł zobaczyć Lopez w kultowej sukience od reki.
Co ciekawe, w kolejnych latach ludzie na całym świecie nadal wpisywali w Google'a hasła takie jak "Jennifer Lopez green dress", "Jennifer Lopez Grammy dress" czy "Jennifer Lopez jungle print dress". Zainteresowanie sukienką pomimo upływu czasu oraz jej status "kultowej" zainspirowały Donatelle Versace do odtworzenia tej ikonicznej stylizacji podczas prezentacji kolekcji Versace na rok 2019/2020 na Fashion Weeku w Mediolanie.
Pod koniec pokazu na ekranie pojawiła się wyszukiwarka Google z hasłem: "Okay Google, show me the Versace jungle dress", a chwilę później gościom ukazała się oryginalna stylizację Lopez z rozdania nagród Grammy w 2000 roku. Kolejna była komenda: “Okay Google, show me the real Versace jungle dress” i na wybiegu pojawiła się sama Jennifer Lopez w odświeżonej wersji kultowej sukienki.
Latynoska wyglądała oszałamiająco. Pierwsze rzędy błyskawicznie poderwały się, by nagrodzić artystkę oklaskami oraz nagrać tą wyjątkową chwilę. Patrząc na nią, trudno było uwierzyć, że ma już 50 lat. W piątek Lopez i Versace zepsuły internet, który nie mówił o niczym innym, zupełnie tak jak w 2000 roku.
Oprócz Lopez na wybiegu pojawiły się również Irina Shayk, Kaia Garber, Kendall Jenner, siostry Hadid oraz Anja Rubik. Na widowni znalazły się m.in. Jessica Mercedes czy też najpopularniejsza blogerka modowa na świecie, Chiarra Ferragni. Po wszystkim modelki, goście, Lopez i Donatella bawili się na after party do białego rana.
Tak Lopez zamknęła pokaz Versace:
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement