Amerykańsko-polska koprodukcja „Prawdziwy ból” Jessego Eisenberga zdobyła dwie nagrody, w tym za najlepszy scenariusz i drugoplanową rolę Kierana Culkina. Eisenberg odebrał nagrodę w imieniu Culkina. Film „Emilia Pérez” Jacquesa Audiarda otrzymał statuetkę dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego oraz za drugoplanową rolę kobiecą (Zoe Saldaña). Mikey Madison została uhonorowana nagrodą dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej za rolę w filmie „Anora”.
Podwójne zwycięstwo filmu „Prawdziwy ból”, określanego przez twórców jako „list miłosny do Polski”, było jednym z jaśniejszych punktów wieczoru. Film opowiada o podróży dwóch kuzynów po Polsce śladami ich przodków ocalałych z Holokaustu.
Nagrody BAFTA są jednymi z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie filmu i mają duże znaczenie jako prognostyk przed Oscarami. O zwycięzcach decyduje około 8100 członków akademii w trzech rundach głosowań. Ubiegłoroczne listy nominacji do nagród BAFTA i Oscarów w sześciu najważniejszych kategoriach były niemal identyczne, co podkreśla wpływ BAFTA na oscarowe rozstrzygnięcia.
Najlepszy film: „Konklawe"
Najlepszy film brytyjski: „Konklawe"
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa: Mikey Madison ( „Anora")
Najlepszy aktor pierwszoplanowy: Adrien Brody ( „Brutalista")
Najlepsza aktorka drugoplanowa: Zoe Saldaña ( „Emilia Pérez")
Najlepszy aktor drugoplanowy: Kieran Culkin ( „Prawdziwy ból")
Najlepszy reżyser: Brady Corbet ( „Brutalista")
Najlepszy film animowany: „Wallace i Gromit: Zemsta pingwina"
Najlepszy scenariusz oryginalny: „Prawdziwy ból"
Najlepszy scenariusz adaptowany: „Konklawe"
Najlepszy film nieanglojęzyczny: „Emilia Pérez"
Najlepszy film dokumentalny: „Super/Man: Historia Christophera Reeve'a"
Najlepsze zdjęcia: „Brutalista"
Najlepsza muzyka: „Brutalista"
Najlepsza scenografia: „Wicked"
Najlepsze kostiumy: „Wicked"
Najlepszy montaż: „Konklawe"
Najlepsza charakteryzacja i fryzury: „Substancja"
Najlepsze efekty specjalne: „Diuna: Część druga"
Najlepszy dźwięk: „Diuna: Część druga"
Największa aktorska nadzieja kina: David Jonsson
Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, scenarzysta lub producent: „Kneecap. Hip-hopowa rewolucja"
Najlepszy brytyjski krótkometrażowy film animowany: „Bez końca"
Najlepszy brytyjski film krótkometrażowy: „Rock, Paper, Scissors"
Najlepszy dobór obsady: „Anora"