Advertisement

Marka piwa poprawiła swoje seksistowskie reklamy z lat 50. Teraz pokazują kobiecą siłę i niezależność

Autor: KO
13-03-2019
Marka piwa poprawiła swoje seksistowskie reklamy z lat 50. Teraz pokazują kobiecą siłę i niezależność

Przeczytaj takze

O ile dziś, w czasach women power, seksizm w reklamach to raczej margines niż mainstream, to w poprzednich dziesięcioleciach było na odwrót. Patriarchalny schemat Kinder, Küche, Kirche (dzieci, kuchnia, kościół) dominował i w reklamach "męskich" produktów kobieta jeśli nie eksponowała jedynie swoich wdzięków, to co najwyżej mogła służyć z uśmiechem panowi domu. Takie były materiały promocyjne amerykańskiej marki piwa Budweiser w pismach "The New York Times", "Los Angeles Times" i "Chicago Tribune". Niedawno, z okazji dnia kobiet, firma postanowiła zmienić przekaz swoich reklam prasowych z lat 50.
Tam, gdzie kobieta podawała piwo mężczyźnie, teraz oboje piją z kufla, jak równy z równym lub po prostu kobieta pije sama, silna i niezależna. Akcja zaprezentowana na facebookowym fanpage'u Budweisera spotkała z bardzo pozytywnym oddźwiękiem i zdobyła spory rozgłos.
Nowe, feministyczne okładki, to efekt współpracy z organizacją SeeHer, zajmującą się odpowiednim przedstawianiem kobiet w mediach i reklamach. Zmienione wizerunki kobiet mają wydźwięk równościowy - pokazują kobiecą siłę i niezależność. Cieszymy się, że firma uderzyła się w pierś i postanowiła naprawić swój błąd z przeszłości w tak pomysłowy sposób.
/źródło: Budweiser/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement