Advertisement

Czołowy supermarket w Polsce w 900 sklepach pozwala przyjść na zakupy z własnymi opakowaniami

Autor: Monika Kurek
18-07-2019
Czołowy supermarket w Polsce w 900 sklepach pozwala przyjść na zakupy z własnymi opakowaniami

Przeczytaj takze

W zeszłym roku sieć Carrefour zobowiązała się do wprowadzenia zmian w swojej polityce opakowaniowej. W marcu nowe rozwiązania z powodzeniem przetestowano w Bydgoszczy i Toruniu. Zarząd Carrefoura dotrzymał słowa i teraz klienci w całej Polsce mogą dokonać zakupu produktów na wagę do własnych opakowań. Każdy, kto przyłączy się do akcji, będzie mógł po zakupach odwiedzić bistro "Smacznie" i za darmo napić się kawy nalanej do własnego kubka.
Tak naprawdę to bardzo proste. Carrefour zachęca, by klienci zabierali ze sobą własne pudełka, worki i słoiki. Wystarczy przekazać je pracownikowi, który zweryfikuje, czy nadaje się ono do przechowywania żywności, a następnie umieści w nim wybrany produkt oraz przyklei etykietkę z kodem kreskowym. Do każdego pojemnika może zostać zapakowany tylko jeden produkt.
- To plastikowe opakowania stanowią największy procent odpadów zanieczyszczających lądy i oceany. Okres ich rozpadu to od 100 do aż 1000 lat, dlatego ten problem z pewnością nie zniknie sam. Zmiana nawyków na bardziej ekologiczne powinna odbywać się więc na poziomie codziennych decyzji zakupowych naszych klientów, a sklepy Carrefour powinny ich w tym wspierać - możemy przeczytać naoficjalnej stronie sieci Carrefour.
Inicjatywie towarzyszy hasło "Konkretne działania, by jeść lepiej", będącej częścią globalnej akcji Act for Food. Obecnie jednym z głównych celów Carrefoura jest wprowadzenie do 2022 toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów. Mało tego, do 2025 roku wszystkie opakowania własne będą nadawały się do recyklingu lub kompostowania.
Nowa strategia francuskiej sieci wydaje się dobrze przemyślana. Zmniejszono już masę niektórych opakowań, a do 2022 redukcja ta zwiększy się o kolejne 5%. W zeszłym roku udało im się wykorzystać 1,8 ton mniej plastiku. Ta zmiana to wyjście na przeciw oczekiwaniom klientów, których zainteresowanie kwestiami środowiskowymi rośnie z dnia na dzień. Z tego powodu coraz więcej hipermarketów podejmuje proekologiczne działania zgodnie z filozofią zero waste.
źródło: Wirtualne Media
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement