Tak naprawdę to bardzo proste. Carrefour zachęca, by klienci zabierali ze sobą własne pudełka, worki i słoiki. Wystarczy przekazać je pracownikowi, który zweryfikuje, czy nadaje się ono do przechowywania żywności, a następnie umieści w nim wybrany produkt oraz przyklei etykietkę z kodem kreskowym. Do każdego pojemnika może zostać zapakowany tylko jeden produkt.
Inicjatywie towarzyszy hasło "Konkretne działania, by jeść lepiej", będącej częścią globalnej akcji Act for Food. Obecnie jednym z głównych celów Carrefoura jest wprowadzenie do 2022 toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów. Mało tego, do 2025 roku wszystkie opakowania własne będą nadawały się do recyklingu lub kompostowania.
Nowa strategia francuskiej sieci wydaje się dobrze przemyślana. Zmniejszono już masę niektórych opakowań, a do 2022 redukcja ta zwiększy się o kolejne 5%. W zeszłym roku udało im się wykorzystać 1,8 ton mniej plastiku. Ta zmiana to wyjście na przeciw oczekiwaniom klientów, których zainteresowanie kwestiami środowiskowymi rośnie z dnia na dzień. Z tego powodu coraz więcej hipermarketów podejmuje proekologiczne działania zgodnie z filozofią zero waste.