Advertisement

Coca-cola wysłała polskim influencerom puste plastikowe butelki, aby je wyrzucili do kosza

Autor: KO
26-04-2019
Coca-cola wysłała polskim influencerom puste plastikowe butelki, aby je wyrzucili do kosza

Przeczytaj takze

To się nazywa prawdziwy strzał w stopę. Agencja marketingowa Coca-coli w ramach wyrabiania nawyku segregacji śmieci wysłała do szerokiego grona osób, które określmy zbiorczo influencerami, puste plastikowe butelki w kartonowym opakowaniu z dopiskiem #wciążzmieniamy. Jedyny użytek z przesyłki, jaki należało w zamyśle akcji zrobić, to wyrzucić ją do kosza, a dokładnie do "odpowiedniego pojemnika", by "mogła zostać przetworzona", jak głosi załączony do przesyłki kuriozalny manifest. Bo "rocznie do oceanów trafia średnio 9 milionów ton plastiku". A jak podaje Greenpeace, Coca-cola wyprodukowała w zeszłym roku 3 mln ton plastiku.
Przypominamy, że mamy 2019 rok, a nie 1990. To na barkach firm spożywczych leży sprawa ograniczenia produkcji plastikowych opakowań, nie na konsumentach, a ewidentnie odwrotna logika kierowała pomysłodawcami akcji #wciążzmieniamy, którym rzekomo zależy na stworzeniu "Świata Bez Odpadów" [pisownia oryginalna].
W proteście przeciwko wytwarzaniu milionów ton odpadów z tworzyw sztucznych w zeszłym tygodniu przed siedzibą Nestlé w Warszawie Greenpeace Polska wysypał 350 kg plastikowych odpadów. Tyle opakowań jednorazowego użytku zdaniem Greenpeace'u ta firma produkuje w ciągu 5 sekund. Co więcej, na elewacji budynku koncernu ekolodzy przykleili duży transparent z napisem “#tochybatwoje, Nestlé”. Czas chyba na podobą akcję przed siedzibą Coca-coli.
Na specjalnej stronie Greenpeace'u można podpisać petycję do światowych koncernów spożywczych, wzywającą je do zmniejszenia produkcji plastiku jednorazowego użytku i zainwestowania w alternatywne systemy pakowania produktów. Pod apelem podpisały się już ponad 3 mln osób na świecie.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement