Gry typu MMO (Massively Multiplayer Online) są jednymi z najpopularniejszych na świecie. Duża liczba graczy w czasie rzeczywistym może grać ze sobą w świecie wirtualnym, najczęściej wypełniając różne misje lub walcząc ze sobą nawzajem pojedynczo i w zespołach. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych tytułów gry tego typu jest World of Warcraft, chyba każdy słyszał lub widział ją co najmniej raz w życiu, nawet jeśli nie ma nic wspólnego z grami komputerowymi.
Ekipa ze StikiPixels postanowiła wyłamać się ze schematu i stworzyła grę MMO, która nie zawiera elementów typowych dla tego gatunku. W Occupy White Walls (OWW) nie ma potworów, walk i misji. Zamiast tego – galerie sztuki, tworzone przez graczy. Wspólnym elementem będzie ekonomia, ponieważ tutaj również będziemy zarabiać pieniądze. Jak? Dzięki popularności naszych galerii. Im ciekawsza ekspozycja, tym więcej chętnych do obejrzenia, i tym większe zarobki. Gracze decydują, czy chcą działać sami, czy też w grupach. Ci, którzy nie chcą tworzyć własnych przestrzeni galeryjnych, oceniają działalność wirtualnych kuratorów.
Na tą chwilę można wystawiać jedynie obrazy, które są wgrane do gry, jednak twórcy i deweloperzy planują udostępnić możliwość wprowadzania własnych dzieł. Wszystkie elementy kupimy za walutę gry.
Jest to zdecydowanie niszowa propozycja. Wbrew pozorom może jednak wzbudzić zainteresowanie nie tylko ludzi sztuki, ale też tych, którzy nigdy nie mieli z nią nic innego. W końcu biznes to biznes, a kto nie chciałby być kuratorem własnej galerii.