Luksusowy dom mody nawiązał współpracę z platformą sprzedającą używaną odzież i dodatki – The Real Real, w ramach której marka uruchomiła internetowy second hand. Pojawią się tam zarówno produkty, które oddadzą klienci, jak i nowe ubrania przekazane bezpośrednio przez producenta (na przykład te, które nie sprzedały się w bieżącej kolekcji). Dom mody stanie się w ten sposób pierwszą dużą luksusową marką, która zachęci konsumentów do odsprzedaży swoich produktów.
Sklep Gucci Real Real już działa i oferuje używane torebki, buty oraz ubrania męskie i damskie. Na platformie oprócz rzeczy Gucci można także kupić produkty takich marek jak Chanel, Céline, Hermès, Louis Vuitton, Christian Louboutin, Prada, Jimmy Choo, Valentino Burberry.
Decydując się na współpracę z platformą The Real Real, Gucci nie tylko chce zamknąć własny obieg towarów, ale także zrobić coś więcej dla planety. Dochody z tego kanału sprzedaży wspomogą fundację walczącą z wylesieniem. Gucci deklaruje, że za każdy przedmiot który otrzyma drugie życie, zasadzi nowe drzewo. To samo dotyczy ubrań i dodatków wysłanych do internetowego second handu przez klientów. Pomoże w tym organizacja non-profit - One Tree Planted, która zajmuje się problemem wylesiania planety od 2014 roku.
Gucci już od jakiegoś czasu podejmuje konkretne kroki, aby stać się marką bardziej zrównoważoną i przyjazną środowisku. W 2018 roku włoski dom mody zapowiedział, że rezygnuje z wykorzystywania naturalnych futer w swoich kolekcjach, natomiast w czerwcu tego roku marka zaprezentowała kolekcję, w której wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Z pewnością wpływ na takie proekologiczne decyzje ma Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci. Co więcej, poinformował on, że rezygnuje z organizowania pokazów podczas fashion weeków, sezonowych kolekcji, a także podejmuje rozwiązania mające na celu minimalizację nadprodukcji ubrań i dodatków. Oby więcej marek decydowało się na takie kroki.
„– „Zaangażowanie w walkę ze zmianami klimatycznymi jest nie tylko niezbędne dla ochrony planety, ale jest również niezbędne dla zapewnienia konkurencyjności. Dlatego wdrożyliśmy światowy, przyjazny dla środowiska program, którego celem jest stopniowe zmniejszanie wpływu naszej firmy na środowisko”, możemy przeczytać w oświadczeniu na stronie marki Gucci.