Advertisement

Gucci czerpie inspiracje z podróbek, wypuszczając kolekcję „Fake Not”

11-10-2020
Gucci czerpie inspiracje z podróbek, wypuszczając kolekcję „Fake Not”

Przeczytaj takze

Gucci to marka, która dobrze wie, że imitacja jest najwyższą formą pochlebstwa. Wykorzystując czar ironii tego zjawiska, luksusowy dom mody wypuścił kolekcję „Fake Not”, inspirowaną wszechobecnymi podróbkami włoskiej marki. Alessandro Michele, dyrektor kreatywny brandu, w dość humorystyczny sposób zrealizował cały projekt.

Podróbka to nowy oryginał?

Kolekcję utrzymano w klimacie retro, z charakterystycznym, dwukolorowym paskiem widzianym po raz pierwszy w latach 80-tych. Na skórzanych akcesoriach z jednej strony widnieje duży, żółty napis „FAKE”, a z drugiej takie samo „NOT”. W przemyślany sposób każde słowo znajduje się po jednej stronie przedmiotu, dzięki czemu nie są one czytane razem, a potencjalny przechodzień skupi się tylko na produkcie z napisem „podróbka”. Logo jest umieszczane na ubraniach, wśród których widać jedne z najpopularniejszych elementów marki, jakimi są przede wszystkim monogram i zielono-czerwony pasek. Pozostałe części garderoby, które uzupełniają kolekcję, takie jak oversize’owe T-shirty i kurtki, prezentowane są w ten sam sposób.
Wszystkie rzeczy ozdobione napisami „Fake Not” dostępne są na oficjalnej stronie marki, a ich ceny wcale nie różnią się od pozostałej oferty. Ta kolekcja to z pewnością komentarz na temat imitacji w przestrzeni mody, który pokazuje, że marka podchodzi do tematu z dystansem. Pozostaje czekać, aż pojawią się podróbki tych oryginalnych „fejków”.
/tekst: Joanna Jachoł/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement