Alessandro Michele co sezon stara się zaskoczyć media, fanów i klientów marki Gucci. Nie nazywa siebie projektantem, a wizjonerem. Przed wypuszczeniem każdej kolekcji powtarza, że ubrania to dla niego o wiele więcej niż przemysł. Według Michele moda jest językiem, za którego pomocą wyrażamy siebie i kreujemy własną tożsamość w dobie posthumanizmu.
Projektant zimą 2015 roku przejął stery w domu mody Gucci i kompletnie przeobraził wizerunek marki. Podniósł również wyniki sprzedaży, a dzięki uwielbieniu młodych klientów oraz influencerów ugruntował pozycję włoskiego giganta na samym szczycie. Każda jego kolekcja i kampania to opowieść, która przenosi w inny świat. Pokaz kolekcji wiosna-lato 2018 nawiązywał do dziedzictwa antycznego Rzymu, kolekcję jesień-zima 2018/19 projektant zaprezentował w przestrzeni przypominającej szpitalną salę operacyjną, a pokaz wiosna-lato 2019 odbył się w formie zjawiskowego musicalu rodem z czasów złotej ery Hollywood.
W spocie promującym najnowszą kampanię jesień-zima 2019/20 projektant zaprasza nas za kulisy świata wielkiej mody, do Paryża ubiegłego wieku. Klimatyczne wideo z kultowym utworem Milesa Davisa w tle ukazuje proces powstawania kolekcji za czasów rozwijania się Pret-A-Porter oraz wzajemne relacje ówczesnej śmietanki towarzyskiej. W tej kolekcji Michele krytycznie ocenia współczesny przemysł odzieżowy i ucieka od niego w historię mody. W filmie promocyjnym pojawiają się kroje, materiały, wzory i dodatki charakterystyczne dla okresu między latami 50. a latami 90. XX wieku.
Niezwykle autentyczne, dokumentalne wręcz ujęcia autorstwa Glena Luchforda i dopieszczone charakteryzacje bohaterów sprawiają wrażenie oryginalnych nagrań zaczerpniętych z archiwum marki, którymi dzieli się z nami projektant.
W filmie wykorzystane są ubrania Gucci, które wraz z krawcowymi dopracowuje łudząco podobny do Alessandro projektant. Cały zespół pospiesznie szykuje modelki przed fikcyjnym pokazem mody, na którym pojawiają się wystylizowani na tamte czasy redaktorzy i zaproszone gwiazdy. Jak przystało na ten dom mody, stremowany projektant marki po oszałamiającym pokazie otrzymuje uznanie i owacje na stojąco.