Urodzona w Warszawie, gdzie aktualnie żyje i tworzy. Od najmłodszych lat zainspirowana pop-artem, za przedmiot wyrażania artystycznego uznała otaczającą ją codzienność. Bierze udział w wielu krajowych i międzynarodowych konkursach i projektach, dzięki którym zdobywa uznanie na całym świecie. Pole rękodzieła i wyszywania, sztukę włókienniczą eksploruje samodzielnie, choć jej edukacja związana jest ze sztuką i projektowaniem. Celem artystki jest spopularyzowanie i zmiana percepcji szeroko rozumianej sztuki tekstylnej i rękodzieła.
Artystka maluje obrazy codzienności nadając im trójwymiarową, namacalną materię. Żartobliwie mówi, że igła zastępuje jej pędzel. Łączy różne nieoczywiste materiały, takie jak gazety, filc, tkaniny, folie i etykiety czy klocki lego, które w połączeniu ze sobą dają zaskakujący efekt. Przedmioty wyglądają bardzo realistycznie, przez co dłuższe przyglądanie się im ukazuje faktyczny materiał, z którego zostały wykonane, co wprawia odbiorcę w osłupienie, a nawet dyskomfort. Artystka obserwuje realia dzisiejszego świata, problemów w nim istniejących i na ich podstawie tworzy wyjątkowe dzieła. Powstają spontanicznie, w przypływie inspiracji, bez przesadnego planowania pracy i wzoru. Każda z nich jest unikatowa. Artystka tworząc, stara się stymulować wyobraźnię odbiorcy.
Proces tworzenia jest dla niej najważniejszy i to na niego kładzie największy nacisk. Prace artystki tekstylnej powiązane są z kontekstami kulturowymi, społecznościowymi i środkami masowego przekazu. Technika pikowania artystycznego Art Quilt stanowi bazę tworzenia. Wtedy Alicja Kozłowska wydobywa docelowy kształt, łączy ze sobą wybrane materiały. Zazwyczaj szkieletem projektu jest filc. Następnie przychodzi czas na wyszywanie, które pozwala jej na cieniowanie pracy, nadawanie jej głębi i detali. Robi to ręcznie, ale chętnie też korzysta z maszyny do szycia wyposażonej w wiele ciekawych możliwości zszywania. Każda praca jest efektem połączenia wszystkich technik szwalniczych. Niekończące się możliwości przeplatania ich dają artystce rozległe pole do tworzenia i rozwoju.
Twórczyni czerpie inspiracje z życia i otaczającej ją rzeczywistości. Artystka skłania do refleksji nad przedmiotami codziennego użytku, z których bezwiednie korzystamy i nie zastanawiamy się głębiej nad ich sposobem powstawania, nadmiarem, z jakim je kupujemy i ogólnym problemem produkcji masowej. Skupia się na przedmiotach o ciekawym kształcie i charakterystycznym logo. Efektami tych przemyśleń jest seria wyszywanych obiektów przedstawiających świat komercji, reklam i konsumpcjonizmu. Opowiada o nich w projekcie „Embroidered Ordinariness”.
Projekt powstał dzięki obserwacji ludzi. Ich różnorodności, indywidualności i wyjątkowości. Każdy z nas jest inny, ma rozmaite upodobania, żyje w określony sposób, ma swój styl i pasje. Jednak są aspekty, które łączą każdego z nas bez względu na wygląd, płeć czy wiek. Tworzymy uniwersalny kod zrozumiały dla wszystkich ludzi. Artystka poddała analizie szuflady różnych ludzi, z różnymi przedmiotami w nich i poddała je interpretacji. Taka szuflada stanowi małe uniwersum, pokazuje osobowość właściciela, jest intymnym przedstawieniem cech budujących go. Projekt miał swój początek w 2021 roku i trwa do dziś, a artystka zachęca do partycypacji w nim. Każdy może wysłać zdjęcie swojej szuflady, które ma szanse wziąć udział w projekcie.