IKEA usunie wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku z asortymentu w sklepach na całym świecie oraz ze swoich restauracji i bistro do 2020 roku.
Innym z punktów strategii jest zwiększenie udziału produktów roślinnych w ofercie IKEA Food, m.in. poprzez wprowadzenie wegetariańskich hot dogów, które będą dostępne w Polsce od sierpnia tego roku.
Najpóźniej do 2030 roku IKEA zamierza projektować wszystkie produkty w oparciu o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, z zamiarem stosowania wyłącznie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu.
Szwedzka firma chce też rozszerzyć ofertę przystępnych cenowo instalacji fotowoltaicznych dla domu oraz innych rozwiązań w zakresie czystej energii do 2025 r.
- W Polsce IKEA może się już pochwalić sporymi osiągnięciami w obszarach transformacji ku gospodarce o obiegu zamkniętym oraz przeciwdziałaniu zmianom klimatu. W naszych sklepach osiągnęliśmy 100% recyklingu odpadów kartonowych, a do 2025 roku chcemy odzyskiwać też wszystkie odpady drewniane i plastikowe. W ubiegłym roku naszych 80 turbin wiatrowych IKEA w Polsce wygenerowało 456 GWh energii elektrycznej, co odpowiada zapotrzebowaniu 125 911 gospodarstw domowych. Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii IKEA w Polsce osiągnęła niezależność energetyczną już w 2016 roku – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail.