Mężczyzna użył dwudziestu trzech negatywów z archiwum „Modern Conflict”, przykładając je do skóry modeli i traktując je światłem z lampy UV. Rezultatem jest ulotny obraz powstały na powierzchni skóry, który sfotografował na moment przed tym, jak ekspozycja na światło dzienne spowodowała jego zniknięcie. Proces przeniesienia negatywów na skórę powoduje efekt poparzenia słonecznego na ciele, który znika natychmiast, gdy zostaje wystawiony na działanie światła dziennego.
Mailaender urodził się w 1979 roku w Marsylii. Na co dzień żyje i pracuje trochę w Paryżu, trochę w rodzimej Marsylii. Studiował w ENSAD (National School of Decorative Arts), a później w Villa Arson w Nicei. Oprócz fotografii zajmuje się także ceramiką, cyjanotypią, rzeźbą i kolażem. Kolekcjonuje dziwactwa i dzieli się nimi poprzez użycie ich w swoich pracach.
Prace Thomasa Mailaendera można obejrzeć w galeriach na całym świecie, takich jak Musée National de l'histoire de l'Immigration w Paryżu, FNAC (Fond National d'Art Contemporain) w Paryżu i muzeum MONA na Tasmanii. O twórczości Mailaender'a opublikowano wiele książek artystycznych, a jego Illustrated People (książki AMC/RVB) otrzymały nagrodę PhotoBook of the Year w edycji 2015 Aperture Foundation PhotoBook Awards.