Wielu osobom nie spodobał się również imitujący reklamę leku spot „Very Alternative Medicine" oraz sugestia, że kupno nowych ubrań może wyleczyć depresję lub pomóc uporać się z problemami psychicznymi. Na profilach Medicine na portalach społecznościach pojawiły się dziesiątki negatywnych komentarzy, ale marka jeszcze nie odniosła się do zarzutów.
Spot został nakręcony w konwencji reklamy leku. Po wymienieniu objawów przez lektora, na ekranie pojawia się Dorota Masłowska przebrana za lekarkę, która wręcza pacjentowi t-shirt z napisem „Lecz się". Następnie lektor wyjaśnia działanie „leku", czyli w tym wypadku odzieży Medicine. Na sam koniec Masłowska żegna się z widzami hasłem: „Medicine - Uśnieża ból istnienia" (inspirowanym zwrotem „uśmierza ból").
W opisie pod filmikiem możemy przeczytać, że nowa kolekcja Medicine jest „prawdziwie terapeutyczna" i składa się z „ubrań, które leczą". Kupno ubrań ma pomóc w uporaniu się z drażliwością dyskomfortem i niepokojem, problemami ze snem, złym samopoczuciem, brakiem chęci czy apatią. Do materiałów promocyjnych jest dołączona również uwaga: „Poniższe informacje oraz film reklamowy mają charakter wyłącznie fikcyjny, służący kreacji artystycznej".
Jak się okazuje, pod hasłem „terapeutycznej kolekcji" Medicine w rzeczywistości kryje się seria koszulek, którą marka stworzyła we współpracy z Dorotą Masłowską oraz Maciejem Chorążym, a premiera kolekcji odbędzie już jutro na stronie marki Medicine.
Zobaczcie spot promujący nową kampanię Medicine: