Advertisement

Dlaczego synowie nie są uczeni obowiązków domowych tak, jak córki? Spot Ariela pokazuje, że powinno być inaczej

21-02-2019
Dlaczego synowie nie są uczeni obowiązków domowych tak, jak córki? Spot Ariela pokazuje, że powinno być inaczej

Przeczytaj takze

/tekst: ZG/
Ariel India przygotowało nową odsłonę kampanii #ShareTheLoad – tym razem zachęca matki, by przyuczały swoich synów do wykonywania domowych obowiązków, tak samo, jak córki. Problem nierównego podziału obowiązków w domu dotyka również Polki. Wzruszający spot towarzyszący akcji ma już ponad 5,5 mln wyświetleń.
Ariel prowadzi kampanię #ShareTheLoad (ang. rozłożyć ciężar po równo) od 2015 roku, by odnieść się do problemu, jakim jest nierówny podział obowiązków domowych.
Najnowszy spot reklamowy pokazuje matkę, która prowadzi rozmowę telefoniczną z córką, równocześnie sprzątając pokój swojego syna. Córka wyjawia jej, że rzuciła pracę, bo z mężem nie radzą sobie z prowadzeniem domu. Gdy matka pyta, czy mąż jej nie pomaga, na początku dziwi ją, gdy słyszy, że on nie wie nic o wykonywaniu obowiązków domowych. W końcu zauważa, że podczas gdy on sprząta zabałaganiony pokój syna, on leży na łóżku nie robiąc nic i nawet nie myśli o tym, żeby jej pomóc.
„W tym roku chcemy ponownie rozpalić debatę nad tym, skąd wziął się ten podział. Jeśli chodzi o dobre wychowanie dzieci, chcemy skłonić tę generację matek, by zostały pionierkami zmiany i postawić wazne pytanie: czy wychowujemy nasze córki tak samo jak synów? Jeśli zaczniemy uczyć podziału obowiązków od małego, automatycznie staje się od częścią systemu wartości dziecka. Jako matka chłopca i dziewczynki wierzę, że to możliwe.” – mówi Sonali Dhawan, dyrektorka ds. marketingu Ariel India.
W Polsce feminizm nie spotyka się z aż tak skrajnie negatywnymi reakcjami jak w Indiach, mimo to podział obowiązków domowych nadal pozostaje dużym problemem. Świadczą o tym dane opublikowane przez CBOS w raporcie „Aktualne problemy i wydarzenia” z 2018 roku.
Wynika z niego, że w polskich rodzinach za przygotowywanie posiłków, utrzymywanie czystości oraz opiekę nad dziećmi nadal w większości odpowiadają kobiety. 82 proc. z nich jest odpowiedzialna za pranie, 81 proc. – za prasowanie, 65 proc. za przygotowywanie posiłków, a 61 proc. za sprzątanie.
W porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym 5 lat temu wzrósł udział mężczyzn w zmywaniu naczyń/obsługiwaniu zmywarki – 13 proc. mężczyzn deklaruje, że robi to regularnie.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement