Kolekcja oparta jest głównie na dekonstrukcji i zabawie. W ikonicznym Chucku 70 od Converse klasyczne detale zostają przedstawione w przewrotny sposób i tak tradycyjna linia z podeszwy zostaje pocięta, pomnożona i złożona ponownie w stylu typowym dla Brain Dead. Podniesiona przez piankę EVA konstrukcja podeszwy i ingerencja w jej linię zaburza proporcje buta sprawiając, że projekt nabiera nowego wymiaru. Oprócz klasycznej czarnej wersji z emblematem Brain Dead w kolekcji znalazł się również Chuck 70 ozdobiony zwierzęcymi motywami, które nawiązują do pierwszego dropu tej współpracy. Dzięki dwóm wersjom tego kultowego buta można wybrać między odważnym wzorem z przymrużeniem oka, a klimatycznym czarnym klasykiem.
Trzecim dostępnym modelem w kolekcji jest Bosey MC. Po raz pierwszy model Bosey pojawia się w krótkiej wersji przed kostkę, a do tego wzbogacony zostaje o wyraziste motywy zwierzęce. Przezroczysta siatka daje wrażenie widoku „spod maski” dzięki widocznym sznurowaniom i transparentnym elementom. Gumowa podeszwa zachodząca na palce gwarantuje niepowtarzalność i zachowanie wszystkich klasycznych akcentów modelu Bosey.
Wisienką na torcie jest krótki film wyreżyserowany przez znanego szerzej jako Blood Orange muzyka Deva Hynesa. W filmie zwraca uwagę na młodych twórców, takich jak Hello Yello i artystów z City Youth Orchestra of Los Angeles, czyli największej orkiestry w USA złożonej tylko z czarnoskórych muzyków.
Kolekcja Converse x Brain Dead dostępna jest na stronie Converse od 19.11. Każdy model można kupić w cenie 619 zł.