Advertisement

„Obsikane” jeansy hitem sieci. Ich cena jest kosmiczna, ale wyprzedały się

Autor: Monika Kurek
06-05-2024
„Obsikane” jeansy hitem sieci. Ich cena jest kosmiczna, ale wyprzedały się
Moda rządzi się swoimi prawami, a marki odzieżowe często prześcigają się w pomysłach na najdziwniejsze projekty.
Z kontrowersyjnych projektów słynie na przykład Balenciaga. Worki na śmieci, torba w stylu Ikea, kolczyki-sznurowadła czy brudne trampki to tylko kilka przykładów. Ostatnio Balenciaga zaskoczyła projektem kolorowej torby, wyglądając łudząco podobnie do materiałowych torb z supermarketu. Główne różnice to cena (niemal 3 tys. dolarów) oraz logo.
Dziś wszyscy mówią o absurdalnych spodniach brytyjsko-włoskiej męskiej marki Jordanluca, założonej w 2018 roku przez Jordana Bowena i. Lukę Marchetto. Jak podaje „Vogue Business”, na przełomie 2022 i 2023 roku przychody marki Jordanluca wzrosły o 15%.

Moda czy eksperyment społeczny?

Jeansy zadebiutowały jesienią 2023 podczas Tygodnia Mody w Mediolanie. Gdy tylko jasny wariant spodni z charakterystyczną plamą pojawił się na oficjalnej stronie internetowej Jornadlunca, błyskawicznie się wyprzedał. Ich oryginalna cena wynosiła 810 dolarów, ale zostały przecenione na 607 dolarów, czyli ponad 2,5 tys. zł.
Chociaż wszystkie wystawione produkty wyprzedały się, nie wszystkim przypadły do gustu „obsikane” jeansy. „Już nie musisz czekać w kolekcje, wystarczy, że zsikasz się w majtki i powiesz, że to moda”, „Kto chciałby nosić coś takiego?”, „To takie głupie”, „Nie jesteś cool, o ile nie sikasz w spodnie” – to tylko niektóre komentarze internautów, cytowane przez brytyjski magazyn „The Sun”.
źródło: The New York Post, Complex, The Sun
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement