Oreo rozdaje 10 tysięcy specjalnych paczek wypełnionych ciasteczkami z tęczowym kremem osobom, które w swoich mediach społecznościowych udostępnią zdjęcie pokazujące czym jest dla nich „sojusz” LGBT – wszystko za sprawą kampanii „Dumny Rodzic”. Spośród wszystkich osób, które zrobią zdjęcie i pokażą je na swoich social mediach z hasztagami #ProudParent oraz #Giveaway, Oreo wybierze najlepsze, a ich autorzy otrzymają limitowane opakowanie tęczowych ciastek.
11 października, czyli w Dzień Coming Outu, Oreo we współpracy z organizacją proLGBT „PFLAG” zaprezentowało wzruszający film pt. „Dumny Rodzic”. Trzyminutowe nagranie pokazuje miłość między Jen i Amy, a także relacje rodzic-dziecko (która bywa skomplikowana) i wyzwania związane z zapoznaniem partnera tej samej płci z rodzicami . W filmie mama nastolatki ciepło wita córkę wraz z partnerką podczas gdy ojciec wydaje się zdystansowany. Na szczęście tylko z początku. Film zwraca uwagę na prawdziwe znaczenie rodzinnej miłości i wsparcia.
„– „Posiadanie wspierającej rodziny i zaangażowanych bliskich ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i dobrego samopoczucia lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transpłciowych i queer”, powiedział dyrektor wykonawczy PFLAG Brian K. Bond.
Nie jest to pierwszy raz kiedy Oreo pokazało swoje wsparcie dla ludzi LGBT. Już w 2012 roku firma zamieściła na swoim Facebooku zdjęcie ciasteczka Oreo z wypełnieniem we wszystkich kolorach tęczy. Dodatkowo w zeszłym roku Oreo współpracowało z National Center for Transgender Equality (NCTE). Razem stworzyli przewodnik „Back to school” ilustrujący 3 sposoby, dzięki którym możemy coś zmienić, będąc „sojusznikami” społeczności LGBT.