Advertisement

Paździerzowa reklama Poczty Polskiej stała się hitem, a kolejne firmy ją naśladują i robią sobie żarty

Autor: KO
05-04-2019
Paździerzowa reklama Poczty Polskiej stała się hitem, a kolejne firmy ją naśladują i robią sobie żarty

Przeczytaj takze

Gdy 3 kwietnia Poczta Polska wypuściła swój wiosenny spot reklamowy, wyglądający jak dzieło rodem z początku lat 90., wiele osób myślało, że to spóźniony żart prima aprilisowy. Okazało się, że wideo powstało jak najbardziej na serio.
Uruchomiło lawinę żartów, takich jak podejrzenie że oto wysłana pocztą kaseta VHS z reklamą doszła do adresata z kilkunastoletnim opóźnieniem i wreszcie można ją było wykorzystać. Na YouTubie pojawiły się komentarze w rodzaju "kto ogląda w 1996 roku". Statyczny kadr ukazujący łąkę, pompatyczny wstęp lektorek o wspaniałej "Polsce całej", ich banalne gry słowne i prezentacja produktów jak w gazetce reklamowej - to wszystko nie mogło się skończyć dobrze. Stało się też początkiem mniej lub bardziej udanych przeróbek w wykonaniu innych firm. Niedawno dowiedzieliśmy się, ile ten spot kosztował (wiele osób się nad tym zastanawiało).
Żarty żartami, ale siermiężny wygląd reklamy oddaje stereotypowy wizerunek poczty (mimo prób jej unowocześnienia), kojarzącej się z niedoręczonymi przesyłkami, kolejkami, przepisami siostry Anastazji i puzzlami oferowanymi w placówkach, słowem - archaicznymi usługami. Reklama Poczty Polskiej na YouTubie ma już prawie 5 tys. negatywnych reakcji i zaledwie niecałe 300 pozytywnych.
Jeden z dociekliwych widzów napisał oficjalny wniosek do Poczty, w którym poprosił o podanie kosztów stworzenia tego spotu. Uzyskał odpowiedź na piśmie, w której dowiadujemy się, że wideo kosztowało jedyne 3867,12 zł, a Poczta Polska stworzyła je sama, bez pomocy agencji zewnętrznej. Jak na tak ogromny zasięg, to koszty są właściwie żadne. Pozostaje pogratulować przedsiębiorczości.
Na spot Poczty Polskiej i jego bekowy odbiór szybko zareagował X-KOM, sklep internetowy z elektroniką, znany z niekonwencjonalnych działań marketingowych (jak reklama myszki dla leworęcznych na PornHubie). Wypuścił ironiczną przeróbkę reklamy, trzeba przyznać - całkiem udaną:
Konkurencyjna dla Poczty firma InPost też spróbowała swoich sił w toczeniu beki, choć efekt nie zachwyca, a z pewnością nie śmieszy.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement