Advertisement

Pierwszy stan w USA wprowadza zakaz sprzedaży produktów z futer zwierzęcych

Autor: Monika Kurek
15-10-2019
Pierwszy stan w USA wprowadza zakaz sprzedaży produktów z futer zwierzęcych

Przeczytaj takze

Gubernator Kalifornii, Gavin Newsom, podpisał ustawę zakazującą produkcji i sprzedaży produktów z futer zwierzęcych oraz pokazów cyrkowych z udziałem zwierząt, z wyłączeniem psów, kotów i koni. Niedostosowanie się do regulacji może oznaczać karę w wysokości nawet tysiąca dolarów. Nowe przepisy wejdą w życie w 2023 roku.
- Kalifornia jest pionierem w kwestii praw zwierząt i dziś ponownie przecieramy szlak, wprowadzając zakaz sprzedaży futer. Tak naprawdę jednak robimy o wiele więcej. Wysyłamy w świat komunikat, że piękne, dzikie zwierzęta jak tygrysy i niedźwiedzia nie powinny wisieć na cyrkowych trapezach ani skakać przez płomienne obręcze - powiedział gubernator Newsom.
Ustawa nie obejmuje produktów używanych lub wyprodukowanych przed wejściem zakazu w życie, wytworów skórzanych, skóry z jeleni, owiec, kóz i krów. Przepis ponadto nie dotyczy wyrobów wykorzystywanych do obrzędów religijnych lub plemiennych przez rdzennych mieszkańców w obrębie ich szczepu. Również produkcja i sprzedaż popularnych wypchanych zwierząt wciąż jest możliwa.
Co więc podlega nowych regulacjom? Zakaz dotyczy przede wszystkim produktów z elementami futer zwierzęcych: torebek, butów czy akcesoriów. Według statystyk amerykańskiej organizacji, Fur Information Council of America, w 2014 odnotowano przychód w wysokości półtora miliarda dolarów z produktów z futer zwierząt takich jak m.in. norki, króliki czy szynszyle.
- Zakaz wprowadzania do obrotu odzieży i akcesoriów z futrem zwierzęcym to bardzo ważny krok zmierzający do redukcji cierpienia zwierząt futerkowych. Ekologiczne alternatywy futer zwierzęcych są teraz tak wysokiej jakości, że naturalnym krokiem odpowiedzialnego społeczeństwa jest zwrócenie się w ich kierunku. Największe marki i domy mody nie będą miały z tym problemu, bo już zrezygnowały z futer naturalnych - komentuje koordynatorka kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki, Marta Jarosiewicz.
Stowarzyszenie jest częścią międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, prowadzącej program Fur Free Retailer, do którego należy 25 krajów na całym świecie oraz ponad 1000 marek modowych. Domy mody coraz chętniej rezygnują z futer - deklarację o zmianie dotychczasowej polityki przedstawił już zarząd Gucci, Prady czy Burberry.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement