Advertisement

Pigalle było kiedyś dzielnicą prostytutek. Dziś słynie zupełnie z czegoś innego

Autor: Marcin Różyc
21-12-2017
Pigalle było kiedyś dzielnicą prostytutek. Dziś słynie zupełnie z czegoś innego
Pigalle przechodzi metamorfozę

Przeczytaj takze

Pigalle to jeden z najoryginalniejszych projektów realizowanych dzisiaj w Paryżu. Jest to zarazem marka modowa, dwa butiki w dzielnicy Pigalle oraz boisko do koszykówki,które po raz pierwszy opisywaliśmy w 2015 roku. Za wszystkim stoi kreator domu mody Pigalle – Stéphane Ashpool, który we współpracy z marką Nike animuje życie biednej i modnej okolicy. Zarówno w jego butikach, jak i na kolorowym, przypominającym abstrakcyjny obraz boisku spotykają się miejscowe dzieciaki, dla których Ashpool utworzył nawet drużynę sportową.
Geometryczne figury zdobiące teren inspirowane były sztuką afrykańskich ludów Ndebele. Niedawno boisko przybrało nowe barwy – teraz jest pastelowo-bajkowe, opalizujące, mniej kontrastujące i bardziej wciągające w przestrzeń (znajduje się w szczelinie pomiędzy kamienicami). Z jego kolorami współgra również futurystyczna kolekcja Pigalle (powstała we współpracy z Nike) wiosna-lato 2018, której pokaz odbył się w paryskim Musée d’Art Moderne de la Ville. Wśród aplikacji na ubraniach znalazło się logo sportowej marki przedstawiające skrzydło bogini zwycięstwa, dresy zaś ozdobiono kolorowymi figurami geometrycznymi. Marynarki wyglądają jak wyrzeźbione z trójwymiarowych schematów budowy cząsteczek, natomiast spodnie i płaszcze kształtem przypominają tuby. W tej kolekcji wszystko jest geometryczne, rzeźbiarskie, przestrzenne, sportowe. Kostiumy równie dobrze mogłyby być strojami do gry w koszykówkę z dalekiej przyszłości. Nie tak dawno Pigalle stworzyło też kolekcję z włoską marką Missoni (wiosna-lato 2017).
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement