Do konkursu mogą być zgłaszane projekty ze wszystkich komunikacji wizualnej i mediów związanych z projektowaniem graficznym taki jak: identyfikacja wizualna, plakat, projektowanie krojów pism, ilustracja, wydawnictwa, prasa, infografika, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media oraz projektowanie eksperymentalne.
Formuła konkursu jest otwarta i skierowana do profesjonalistów: samodzielnych twórców, freelancerów, nieformalnych grup, zespołów projektowych, studiów designerskch, agencji reklamowych, a także zleceniodawców – firm i instytucji, dla których wykonano projekty. Na konkurs można zgłaszać wyłącznie prace, które zostały zrealizowane, wdrożone lub upublicznione między 1 stycznia a 31 grudnia 2017 roku. Cena zgłoszenia jest zależna od terminu i wynosi od 25 zł do 125 zł. Ostateczny termin zgłoszeń upływa 30 kwietnia, a ogłoszenie zwycięzców nastąpi w czerwcu 2018 roku.
Projektowanie graficzne jest integralną częścią naszej rzeczywistości. Bez logotypów, identyfikacji wizualnych, plakatów, opakowań, książek, gazet, magazynów, stron internetowych czy aplikacji mobilnych ciężko wyobrazić sobie współczesny świat. W czasach gdy obraz zaczyna dominować nad słowem, projektowanie wizualne ma coraz większe znaczenie ekonomiczne, społeczne i kulturowe.
Ostatnia dekada to dla projektowania graficznego w Polsce czas intensywnego rozwoju: unowocześnia się oferta edukacyjna, przybywa utalentowanych twórców, rozwijają się studia designerskie, powstają ważne i przełomowe realizacje. Jednocześnie w powszechnej świadomości wiedza o tym, czym jest dokładnie projektowanie i jaką rolę odgrywa w społeczeństwie, właściwie nie istnieje.
Polish Graphic Design Awards wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. Pomysłodawcy konkursu chcą, by był źródłem wiedzy, narzędziem edukacji oraz platformą promującą projektowanie graficzne i polskich projektantów.
/na podst. mat. prasowych/