Advertisement

Polska marka Wolf House wspiera ochronę wilków i prezentuje nową kolekcję

Autor: Monika Kurek
02-12-2019
Polska marka Wolf House wspiera ochronę wilków i prezentuje nową kolekcję

Przeczytaj takze

Dwa tygodnie temu, 15 listopada, na terenie lasów należących do Nadleśnictwa Turawa, odbyło się polowanie dewizowe z udziałem zagranicznych myśliwych, podczas którego jeden z uczestników zastrzelił polskiego wilka. Jak twierdzi, pomylił go z lisem. Mimo że wilki w Polsce są pod ścisłą ochroną, takie incydenty się zdarzają. Nad polskimi wilkami czuwa m.in. Stowarzyszenie dla Natury "Wilk", które postanowiła wesprzeć polska marka Wolf House.

Debiut wilka na salonach

- Nasz negatywny stosunek do wilka odzwierciedla się w tym, co się z tym zwierzęciem dzieje w środowisku. Im ludzie wiedzą więcej na temat tego jakie są wilki, tym lepiej dla tych zwierząt. Wilki są gatunkiem, który dzięki objęciu ochroną w 1998 roku miał szansę na rekolonizację obszarów, gdzie wcześniej został wytrzebiony. - powiedziała Prezes Stowarzyszenia dla Natury "Wilk" dr hab. Sabina Nowak.
To dość niecodzienna współpraca, jednak zarówno marce Wolf House, jak i Stowarzyszeniu dla Natury "Wilk", przyświeca wspólny cel: promocja ochrony gatunku wilka oraz zwiększenie świadomości polskiego społeczeństwa na jego temat. Wolf House zadebiutował kolekcją składającą się z t-shirtów, bluz oraz obudów na telefon, z której część dochodów zostanie przekazana Stowarzyszeniu dla Natury "Wilk". Seria została zaprezentowana także w Stanach Zjednoczonych, w stanie Illinois i Nowy Jork, gdzie projekt wzbudził duże zaciekawienie.
- Zaproszenie nas do współpracy przez Wolf House było dla nas niespodzianką, ponieważ na co dzień stykamy się ze środowiskiem przyrodników. Wiemy, że informacje, którymi się dzisiaj dzielimy trafiają do odbiorców, do których my normalnie nie trafiamy, czyli do ludzi młodych związanych z designem, modą - dodaje dr hab. Robert Masłajek.
fot. mat. pras.

Negatywny wizerunek wilka

Jak podkreśla pomysłodawca projektu, Jeremi Sikorski, chodzi również o odbudowanie reputacji wilków w Polsce. Już w dzieciństwie, słuchając bajki o Czerwonym Kapturku, wyobrażamy sobie te zwierzęta jako groźne drapieżniki, przez którymi należy mieć się na baczności. Również w polskich lasach wilki mają wizerunek szkodników łowieckich i bardzo często są niesłusznie odstrzelane przez myśliwych i kłusowników.
Z analizy statystycznej Głównego Urzędu Statystycznego "Ochrona środowiska 2018" wynika, że w Polsce w 2017 roku żyło 2390 wilków. Oznacza to, że od 2000 roku liczba wilków wzrosła o 120%. WWF podaje, że populacja wilków liczy ok. 2000 osobników, natomiast zdaniem Rafała Kowalczyka, dyrektora Instytutu Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk w Białowieży, liczebność wilków to 1200 osobników.

Moda, ale i edukacja

Cieszy nas, że marki modowe coraz częściej obierają w swojej działalności jakiś wyższy cel. Parę miesięcy temu pisaliśmy o marce Oho Design, której autorka szyje ubrania ze starych firan w duchu zero waste. Wolf House, zgodnie z nazwą, stawia na wilki, pomagając im nie tylko materialnie, ale również edukując.
Zobaczcie kolekcję Wolf House oraz wideo promujące kolekcję, które premierowo pojawia się właśnie u nas:
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement