Tegoroczna, 36. już edycja, prezentuje ponad 150 tytułów z różnych zakątków świata. Filmem otwarcia została „Księga Wizji” w reżyserii Carlo Hintermanna, będąca produkcją włosko-angielsko-belgijską (jednym z producentów jest Terrence Mallick). Jej fabuła skupia się na Evie, znajdującej się w przełomowym momencie swojego życia, która porzuca błyskotliwą karierę lekarki i zaczyna kwestionować nie tylko siebie, ale także wszystko, co ją otacza. Zaczyna studiować manuskrypt XVIII-wiecznego pruskiego lekarza Johana Anmutha. W swojej „Księdze Wizji" Anmuth skupia się na uczuciach, lękach i marzeniach ponad 1800 swoich pacjentów. Zanurzając się w tych opowieściach i wizjach, Eva kwestionuje oddzielenie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, jednocześnie stawiając czoła wyzwaniom współczesnej medycyny i jej ograniczeniom w odniesieniu do własnego ciała.
Festiwal zamknie za to rosyjska produkcja „Drodzy Towarzysze!” w reżyserii Andrieja Konczałowskiego, której akcja toczy się na terenach ZSRR w 1962 roku. Film opowiada historię Ludmiły, idealistycznej weteranki II wojny światowej i oddanej członkini partii komunistycznej. Podczas strajku w miejscowej fabryce gubi się jej córka. Ludmiła rozpoczyna desperackie poszukiwania dziewczynki. Niekwestionowana wcześniej wiara kobiety w linię partii drży w posadach. Film oparty na prawdziwej historii, która aż do lat 90-tych była utrzymywana w tajemnicy.
Jak co roku, na festiwalu nie zabranie również polskiej reprezentacji. Swoją światową premierę będzie miała „Magnezja” w reżyserii Maćka Bochniaka, której fabułę osadzono w latach 20-tych i 30-tych XX wieku. Film opowiada o przestępczym klanie i szemranych interesach rodzinnych na polsko-sowieckim pograniczu. Z kolei „Agonia” (reż. Tomasz Knittel), kolejna polska produkcja, ukazuje zmierzch szlachetnego rzemiosła polskiej muzyki tradycyjnej oczami śpiewaka i instrumentalisty Adama Struga.
W konkursie 1-2 zobaczymy np. „Asię”, film o przedwczesnym macierzyństwie, momentami trudnych i skomplikowanych relacjach matki z córką, poświęceniu i miłości, lecz przede wszystkim o odpowiedzialności za czyjeś życie. To opowieść o kobietach opowiedziana z punktu widzenia kobiet.