Advertisement

Nastała moda na trzeźwe myślenie? Wiele na to wskazuje

07-10-2020
Nastała moda na trzeźwe myślenie? Wiele na to wskazuje

Przeczytaj takze

Dla wielu osób, zwłaszcza młodych, alkohol to synonim dobrej zabawy. W dorosłym życiu już tak nie ekscytuje, ponieważ dostęp do niego jest łatwy. Podaje się go na spotkaniach biznesowych i imprezach okolicznościowych, sięgamy po niego przy różnych okazjach, bardziej lub mniej formalnych.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Carlsberg Polska – firma, która od lat dba o to, aby ludzie cieszyli się jej piwami w sposób odpowiedzialny. Robi to m.in. poprzez umieszczanie symboli odpowiedzialnościowych na etykietach w ramach samoregulacji branży, program „Trzeźwo myślę” czy poszerzanie oferty piw bezalkoholowych.

Trzeźwe myślenie jest w modzie

Czym jest „trzeźwe myślenie”? Carlsberg Polska w swoim programie społeczno-edukacyjnym „Trzeźwo myślę” odpowiada na to pytanie i zachęca do przyjęcia odpowiedzialnej postawy w życiu. Branie odpowiedzialności za siebie oraz innych wcale nie musi przeszkadzać w dobrej zabawie, a tytułowe trzeźwe myślenie przydaje się również w sytuacjach niezwiązanych z alkoholem. To przede wszystkim zachowanie zdrowego rozsądku, podejmowanie świadomych, rozsądnych decyzji, które umożliwiają pełniejsze odkrywanie świata oraz czerpanie z życia maksimum przyjemności.
W poprzednich odsłonach program był adresowany do kobiet w ciąży, opiekunów małoletnich i kierowców oraz skupiał się na tym, aby pozytywnie i z humorem przekonywać do odpowiedzialnych decyzji w kontekście spożywania alkoholu. W 2020 r. Carlsberg Polska zwrócił się do miłośników gór, sportów wodnych oraz wszelkich wakacyjnych aktywności. Firma zaprosiła do współpracy Marcina Borkowskiego, ratownika medycznego i mistrza Europy w ratownictwie medycznym, Joannę Stępińską, wysokogórską przewodniczkę tatrzańskiego SWPT, oraz Tomasza Draczyńskiego z OSPR Ratownictwo Wodne – Warszawa. Eksperci udzielają porad, które są pomocne w zadbaniu o siebie i innych nad wodą, w górach oraz na drogach, a trzeźwe myślenie pomaga utrzymać kontrolę, bezpiecznie odkrywać świat i odczuwać więcej przyjemności oraz radości w codziennym życiu. Z tym przekazem organizatorzy tegorocznej edycji programu „Trzeźwo myślę” dotarli już do ponad 2,5 miliona odbiorców.
Trzeźwe myślenie jest nieodzowne także na drodze, gdzie niejednokrotnie bywamy zmuszeni do podejmowania trudnych decyzji. Według ekspertów Instytutu Transportu Samochodowego kobiety cechują predyspozycje dobrych kierowców – dobra koncentracja, podzielność uwagi i pamięć przestrzenna. Najlepszy przykład? Iwona Blecharczyk znana jako „Trucking Girl”, czyli jedna z najbardziej znanych Polek siedzących za kierownicą specjalistycznych pojazdów wielkogabarytowych oraz ambasadorka „Trzeźwo myślę”. Wideo „I love life – I drive sober” na kanale YouTube „Trucking Girl” obejrzało już ponad 70 tysięcy internautów. Trudno się temu dziwić – Blecharczyk regularnie pokazuje swoim obserwatorom kulisy codziennego życia zawodowego kierowcy.

Możemy mieć wybór

Wszystkie piwa z portfolio Carlsberg Polska są opatrzone informacjami o składzie i kaloryczności, a także symbolami odpowiedzialnościowymi przestrzegającymi przed piciem w ciąży, jazdą pod wpływem alkoholu oraz spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie. Oznakowanie to dobrowolnie wprowadzili najwięksi przedstawiciele branży piwowarskiej w Polsce w ramach samoregulacji branży.
Czy wiedzieliście, że w 2019 roku wypiliśmy mniej piwa alkoholowego niż w 2018 roku? Wybierając piwa bezalkoholowe, ważny jest dla nas smak i to, że mamy wybór pomiędzy wariantami alkoholowymi i bez procentów.
Zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju Together Towards ZERO Grupa Carlsberg zobowiązuje się, że w 2030 roku na rynkach, na których działa, zapewni swoim konsumentom dostęp do wariantów bezalkoholowych. Są one już dostępne wszędzie tam, gdzie znajdują się piwa alkoholowe Carlsberg Polska. To odpowiedź na rosnące zainteresowanie zbilansowanym trybem życia oraz odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu. Ciekawa i różnorodna oferta umożliwia podejmowanie przemyślanych i świadomych decyzji, a dziś już nawet najbardziej wybredni klienci mogą znaleźć swój ulubiony smak. Carlsberg Polska co roku powiększa ofertę piw bezalkoholowych o nowe warianty, również smakowe.

Wspólne działanie, by pić odpowiedzialnie

Carlsberg Polska od lat jest członkiem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” i aktywnie angażuje się w edukowanie nie tylko miłośników piwa, ale także osób związanych z branżą alkoholową. Służy do tego m.in. stworzona przy współpracy z ZPPP platforma Odpowiedzialny Sprzedawca, która nieodpłatnie edukuje personel sklepów i lokali w zakresie umiejętności asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu nieuprawnionym do jego zakupu. Z kolei program „W rodzinie siła” jest prowadzony przez związki zawodowe firmy i ma za zadanie wspierać rodziców w ochronie niepełnoletnich przed dostępem do alkoholu i przedwczesną inicjacją alkoholową. W końcu nie od dziś wiadomo, że skuteczna edukacja wymaga kompleksowych działań oraz zaangażowania wszystkich stron.
Wszystkie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju są opisywane rokrocznie w raportach CSR Carlsberg Polska, dostępnych na www.carlsbergpolska.pl.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement