Pierwszy wieżowiec z przeznaczeniem na hotel 6-gwiazdkowy powstanie w warszawskim Porcie Praskim. Będzie to najwyższy budynek po prawobrzeżnej stronie Warszawy. Hotel stanie pomiędzy basenem Portu Praskiego a linią kolejową, nieopodal mostu Świętokrzyskiego, a jego forma ma być wyrazista, nawiązująca do najbliższego otoczenia.
„Miasto nowej generacji”, tak o Porcie Praskim piszą deweloperzy. To jedno z największych przedsięwzięć architektonicznych realizowanych w Europie. W ścisłym centrum Warszawy, nieopodal Starego Miasta, w sąsiedztwie Wisły, Stadionu Narodowego i drugiej linii metra, powstaje miasto w mieście składające się z czterech dzielnic o różnym przeznaczeniu: mieszkalna Stara Praga, luksusowe Doki z mariną, biznesowo-handlowe City oraz Park Mediów. Wieżowiec Port Praski IV ma pełnić rolę „bramy wjazdowej” do wciąż rozbudowywanego kompleksu powstającego na terenach byłego Portu Praskiego. Będzie ultraluksusowy, a jego całkowita powierzchnia wyniesie 30300 m². Na najwyższej kondygnacji zostanie wybudowana platforma widokowa. To wszystko w otoczeniu nadwiślańskich bulwarów, skwerów, przystani portowych, pływających restauracji, kawiarni i terenów zielonych. Według zapowiedzi architektów hotel będzie w standardzie 6 gwiazdek. Jedyny taki w Polsce, bo warto przypomnieć, że europejska klasyfikacja hoteli przewiduje maksymalnie 5 gwiazdek.
Port Praski IV będzie zdecydowanie najwyższym budynkiem prawobrzeżnej Warszawy. Dominacja nad okolicznym terenem nie potrwa jednak długo. W niedalekiej przyszłości w pobliskiej części biurowo-usługowej mają stanąć trzy wyższe budynki. Najwyższy dopuszczony w projekcie ma mieć 160 metrów wysokości. Za sprawą ukośnych podziałów elewacji budynek ma wizualnie korespondować z charakterystycznymi linami mostu Świętokrzyskiego. Inwestor nie zdradza jeszcze terminu rozpoczęcia budowy.
„– Analiza kontekstu otoczenia, potrzeb inwestora oraz szczególna lokalizacja przy węźle komunikacyjnym sprowokowała nas do poszukiwania ekspresyjnej formy nawiązującej do znajdującego się w sąsiedztwie mostu Świętokrzyskiego. Uwarunkowania wynikające z lokalizacji infrastruktury podziemnej, wzajemne powiązania z innymi budynkami, kształt działki także wpłynęły na formowanie bryły budynku”, informują architekci na stronie apakurylowicz.pl.