Marka wesprze liczne inicjatywy, których celem jest zalesienie poszczególnych terenów w różnych częściach świata np. na Haiti, Dominikanie, w Chinach czy Stanach Zjednoczonych. Timberland przyłączy się także do projektu Wielki Zielony Mur, polegającego na utworzeniu „pasa zieleni” ciągnącego się z zachodu na wschód Afryki.
W ramach kampanii "Nature Needs Heroes", Timberland zaprosił do współpracy 12 ekobohaterów. Nie są gwiazdami, słynnymi aktorami ani influencerami. To osoby dbające o środowisko i mające świadomość, jak duży wpływ na planetę mają codzienne decyzje. "Prawdziwa zmiana, prawdziwi ludzie, prawdziwi bohaterowie" - głosi hasło, towarzyszące nowej kolekcji.
Aby osiągnąć cel, Timberland połączył siły z następującymi organizacjami: Smallholder Farmers Alliance, GreenNetwork, TREE AID, the UN Convention to Combat Desertification, Connect4Climate – World Bank Group, Justdiggit, Las Lagunas Ecological Park, Trees for the Future, American Forests oraz Treedom.
Zobaczcie kampanię "Natura Needs Heroes" i zobowiązanie Timbrerlanda: