W klasycznym Monopoly gracze kupują nieruchomości, natomiast w Ms. Monopoly będą inwestować w przełomowe rzeczy, wynalezione przez kobiety, takie jak np. WiFi, czekoladowe ciasteczka, wycieraczki do szyb, smycze dla psów, kuloodporne kamizelki czy samo Monopoly. Wszystko po to, by docenić osiągnięcia płci pięknej oraz zachęcić dziewczyny do mierzenia wyżej. Mało tego, na starcie gracze płci żeńskiej otrzymają 240 dolarów, podczas gdy mężczyźni dostaną standardowe 200 dolarów.
Ms. Monopoly to również odniesienie do pomysłodawczyni gry, czyli Elizabeth Magie Phillips. Charles Darow przywłaszczył sobie pomysł Phillips i po zobaczeniu jej gry Landlord Game stworzył Monopoly, które szybko zdobyło popularność wśród studentów. Darrow skontaktował się z koncernem Parker Brothers, który dostrzegł potencjał projektu i wykupił od Phillips patent za 500 dolarów. Gdy parę miesięcy później na rynku pojawiło się Monopoly, a Parker Brothers przedstawiło Darrowa jako autora gry.
W ramach świętowania kobiecych osiągnięć, Hasbro wybrało do kampanii promującej Ms. Monopoly kilka zdolnych dziewczyn, których działalność naukowa może w przyszłości przysłużyć się społeczeństwu, wsparło je finansowo.
Ich historie zostały przedstawione w filmiku reklamującym Ms. Monopoly: