W 2017 roku Rihanna zaprezentowała Fenty Beauty, całkowicie zmieniając rynek makijażowy. Wytknęła branży zacofanie oraz krótkowzroczność, ograniczenie choćby w kolorach podkładów i korektorów, które pokrywały stereotypowo najpopularniejsze tony skóry. Przypomnijmy, że wypuszczając aż 40 odcieni, jej firma stała się przykładem inkluzyjności i innowacyjności. W 2020 roku piosenkarka stworzyła Fenty Skin, poszerzając swoje imperium.
Flakon nazwany jest „Eau De Parfum”, co oznacza wodę perfumowaną. Standardowo takie produkty cechuje niższa zawartość olejków eterycznych (10-15% stężenia olejków w 90%. alkoholu) niż w zwykłych perfumach (20-40% stężenia). Z tego powodu od Fenty Parfum możemy oczekiwać bardzo subtelnego, ale orzeźwiającego zapachu. Oficjalny Instagram firmy ujawnia, że klienci po użyciu kodu „FENTY” przy płatności otrzymają bezpłatną próbkę perfum przy każdym zamówieniu powyżej $40 na fentybeauty.com. Oferta kończy się 8 sierpnia.
Warto zaznaczyć, że Rihanna pracowała już wcześniej w tej branży. Od 2010 roku razem z firmą Parlux wydała kolekcję 11 flakonów takich jak „Nude”, „Reb’l Fleur” czy „Riri”, a nawet wodę kolońską „Rogue Man”. W gronie celebrytów słynie ze swojej unikalnej woni. W 2019 roku Lil Nas X w wywiadzie dla kanału Q4music powiedział, że jego ulubionym zapachem jest „Rihanna”, ponieważ „pachnie jak niebo”. W 2016 roku Nick Jonas powiedział The Sun: „Ona pachnie niesamowicie, to jedna rzecz, którą mogę ci powiedzieć. Wszyscy to mówią, ale właśnie ją spotkałem i to jest niesamowite”.
Wiele gwiazd takich jak Kim Kardashian West, Britney Spears czy Paris Hilton tworzy własne flakony. Stało się to trendem, w którym celebryci pełnią rolę twarzy i imienia zapachu, ale mają niewielki wkład w rozwój produktu. Rihanna stanowi zaprzeczenie takiego mechanizmu, ponieważ od początku Fenty Beauty pokazuje jak dużą kontrolę ma w firmie. Mimo to produkcja zapachu to naturalna kolej rzeczy na rynku luksusowym i kosmetycznym. Perfumy z uwagi na cenę są o wiele bardziej dostępne niż buty, torebki, ubrania od luksusowego projektanta. Według Statista.com ich globalny rynek stale rośnie i do 2025 roku będzie wart około 52,4 miliarda dolarów.
Wydarzenie jest ważne również pod względem reprezentacji osób czarnoskórych w przemyśle. Nowa firma pochodząca od kobiety o znaczącej sile, olbrzymim zasięgu i ugruntowanych metodach dystrybucji w branży kosmetycznej jest niezwykle istotna. Rihanna przewodzi w sprawie priorytetowego traktowania różnorodności i reprezentacji, stanowiąc wzór do naśladowania dla każdej marki na rynku.
W przyszłości możemy oczekiwać kolejnych produktów od Rihanny, tym razem do włosów. W marcu piosenkarka zgłosiła znak towarowy dla Fenty Hair. Dokumenty szczegółowo opisują, że może wprowadzić na rynek wszystko, od brokatu do włosów po szampon przeciwłupieżowy i preparaty do stylizacji włosów.
/tekst: Katarzyna Lendzion/