Advertisement

Rusza Uber tylko dla kobiet! To efekt współpracy z fundacją SEXEDPL

Autor: Monika Kurek
19-10-2023
Rusza Uber tylko dla kobiet! To efekt współpracy z fundacją SEXEDPL
Dwa lata temu w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet fundacja SEXEDPL uruchomiła swoją Linię Pomocy.
Z tej okazji ukazały się trzy spoty w reżyserii Kuby Michalczuka, Jagody Szelc oraz Tomasza Wasilewskiego. W pierwszym z nich wystąpili Julia Wieniawa, Tomasz Włosek, Kamil Niżyński oraz Marta „Masza” Wągrocka, a cała akcja odbiła się szerokim echem w sieci. „Last Date” Michalczuka pokazywał przemoc poprzez niechciany dotyk oraz uczył, jak reagować.

Widzisz przemoc? Reaguj!

Antyprzemocowa Linia SEXEDPL wciąż prężnie działa i dziś ruszyła zupełnie nowa kampania o reagowaniu na przemoc w miejscach publicznych. Tym razem gwiazdą kampanii została Helena Englert, odtwórczyni roli głównej w serialu HBO Max Polska #BringBackAlice.„Nie potrzebuję, aby ktoś mi słodził” – mówiła Helena w wywiadzie dla K MAG.pl.Na ekranie Englert partnerują Mateusz Kościukiewicz i Wojtek Ziętek. Wideo wyreżyserował Jan Dybus („Wilk”).
Fundacja przypomina o działaniu swojej Antyprzemocowej Linii Pomocy (720 720 020), która działa od poniedziałku do piątku w godzinach 17-21.
Każda osoba choć raz w życiu była świadkiem przemocowych zachowań w przestrzeni publicznej. To mogło się zdarzyć w szkole, gdy grupa agresywnych uczniów znęcała się nad Twoim kolegą. Albo w klubie, gdy nieznajoma dziewczyna była molestowana na parkiecie. To mogło wydarzyć się w pracy, kiedy na zebraniu szef krzyczał i upokarzał Twoją koleżankę. Pamiętasz, co wtedy czułaś_eś? Może chciałaś_eś okazać wsparcie osobie, która doświadczyła przemocy, ale nie wiedziałaś_eś, jak możesz to zrobić? A może chciałaś_eś zareagować na przemocowe zachowania, ale po prostu się bałaś_eś? Nieumiejętność dostrzeżenia przemocy, bierność i ignorancja, ale także strach sprawiają, że nie potrafimy jej przeciwdziałać. Przemoc karmi się milczeniem, dlatego ważne jest, by nie pozostawać obojętnym_ą, apeluje SEXED.pl.
Równocześnie z premierą nowej odsłony kampanii odbyła się inaguracja usługi Uber By Women, dzięki czemu warszawianki mogą zamawiać przejazdy wyłącznie z kierowczyniami. Z tej okazji Julia Wieniawa nagrała zabawnego reelsa, w której zagrała dwie role — taksówkarki oraz pasażerki. Obala w nim stereotyp, że prowadzenie taksówki to praca tylko dla mężczyzn i zachęca kobiety do spróbowania swoich sił w tym zawodzie.
Zobaczcie spot z udziałem Heleny Englert oraz trzy alternatywne zakończenia:
Left Arrow
1/4
Right Arrow
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement