Aby przeciwdziałać tendencji spadkowej, Netflix zamierza wprowadzić tańszy pakiet z reklamami. Od listopada będzie on dostępny w aż 12 krajach: Niemczech, Włoch, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Japonii, Korei Południowej, Brazylii i Meksyku. W Wielkiej Brytanii cena pakietu wyniesie 4,99 funtów, w Niemczech 4,99 euro a w Stanach Zjednoczonych 6,99 dolarów.
W USA pakiet będzie dostepny od 3 listopada. W Wielkiej Brytanii pojawi się zaledwie trzy dni później.
Reklamy mają trwać od 15 do 30 sekund, a na godzinę odtwarzania przypada od 4 do 5 minut reklam. Jakość wideo to 720p/HD, czyli taka sama jak w przypadku podstawowego pakietu. Liczba tytułów dostępnych dla osób korzystających z pakietu z reklamami, będzie mniejsza o ok. 10 proc. Jak wyjaśnia Netflix, chodzi o to, że niektóre umowy licencyjne nie pozwalają na wyświetlanie reklam. Subskrybenci planu Basic with Ads nie będą mogli również filmów i seriali na swoje urzędzenia.
„Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte”, ”, przekazało biuro prasowe Netflixa w rozmowie z portalem WirtualneMedia.pl