Między 6 a 13 października do Krakowa zawita ponad sto artystek i artystów z Europy, Azji, obu Ameryk i Afryki, w tym osoby ze świata muzyki, sztuki i nauki. Wszystko po to, by wspólnie zastanowić się nad naszą przyszłością i wypracować jej optymistyczne wizje. Jednym z głównych gości jest autorka muzyki do uznanego serialu „Czarnobyl”, Hildur Guðnadóttir, która niedawno otrzymała za nią nagrodę Emmy. Światowa premiera wydarzenia wyprzedała się na pniu, dlatego organizatorzy festiwalu zaplanowali drugi koncert artystki w niedzielę 13 października o 15:30 (występ nie jest objęty żadnym karnetem; bilety są dostępne w sprzedaży za pośrednictwem Going.).
Nie zapominajmy o części dziennej, na którą wstęp jest wolny. Oprócz wspomnianych debat z Krzywonos-Strycharską oraz Mosse’em będzie można posłuchać, co Kuba Szreder ma do powiedzenia na temat użyteczności sztuki w dobie politycznych kryzysów, zaś Jan Sowa zaprezentuje swój projekt Soldiarity 2.0, w którym poszukuje nowych form zbiorowego uwłasnowolnienia. Olga Grenda wprowadzi gości w temat duchologii polskiej, natomiast Nathalie Olah, autorka książki „Steal As Much As You Can”, zastanowi się, co zrobić, żeby kultura reprezentowała interesy większości. Komentatorka kultury Ayishat Akanbi wypowie się na temat wojen ideologicznych i kulturowych w mediach społecznościowych. O reprezentacji czarnych artystów w branży muzycznej opowie Deforrest Brown, jr. Pavel Niakhayeu opowie, jak rozmaite reżimy polityczne wykorzystują muzykę, ze szczególnym uwzględnieniem Białorusi i innych krajów byłego Związku Radzieckiego. Mat Dryhurst przedstawi koncepcję „współzależności”, którą przeciwstawia nieaktualnemu już – jego zdaniem – pojęciu „niezależności”. Ryan Alexander Diduck opowie historię związków przemysłu muzycznego z największymi markami napojów gazowanych, a dziennikarz śledczy Mike Power zaprezentuje swoje dochodzenie w sprawie masowej produkcji tanich i za mocnych narkotyków oraz ich wpływu na środowisko oraz kulturę klubową.