Advertisement

„Nieprzygotowany” pokaz mody AVAVAV stał się viralem. Poznajcie artystkę, która wywraca świat mody do góry nogami

28-09-2023
„Nieprzygotowany” pokaz mody AVAVAV stał się viralem. Poznajcie artystkę, która wywraca świat mody do góry nogami
Chaos, brak czasu i moda, która pokazana została gdzieś w połowie procesu tworzenia. Pamiętacie ubiegłoroczny pokaz, w trakcie którego modele upadali na wybiegu? Beate nie zawiodła i tym razem.
W niedzielę, podczas Fashion Weeku w Mediolanie odbył się kolejny pokaz AVAVAV. Ponownie okazał się sukcesem i stał się trzecim z rzędu pokazem AVAVAV, który podbił internet. Przypomnijmy, że poprzednia kolekcja na jesień/zimę 2023 również zamieszała w świecie mody.

„Brak czasu na zaprojektowanie”

„NO TIME TO DESIGN” to temat przewodni niedzielnego pokazu. Modele i modelki byli wypychani zza kulis, chodzili półbiegiem, a ich ubrania miały formy przypominające notatki dopiero przygotowujące do procesu tworzenia kolekcji. Samo logo marki początkowo było wypisane na czterech karteczkach z „przypadkowo” dodatkowym, czwartym „AV” w nazwie. Kiedy pokaz się zaczął, w pędzie zostało zdjęte przez jednego z pracowników. Chaos i pośpiech to koncept, który w tym sezonie Beate obrała jako swoją inspirację do stworzenia czegoś, co przez wielu zostało wykluczone z mody. Brzydkie? Oczywiście. Bez smaku? Jak najbardziej. Ale zastanówmy się, czy projektantce chodziło o pokazanie estetycznych kreacji?
Beate od kilku sezonów „gra” z publiką zapewniając show, jakiego jeszcze nie widzieli. W sezonie jesień/zima 23 modelom i modelkom spadały elementy garderoby. Natomiast w sezonie wiosna/lato 23 modele i modelki upadali na wybiegu, jak finalnie również sama projektantka. Show „Filthy Rich” zostało wtedy skomentowane przez projektantkę na stronie AVAVAV: „W czasach recesji najważniejsze są gotówka i eskapizm”. Co na stronie marki możemy przeczytać o niedzielnym show? „No time to explain.” Po prostu.

Kreatywność ponad wszystko

Wciąż mało? Zatem przyjrzyjmy się samej postaci Beate Karlsson – dyrektor kreatywnej odpowiedzialnej za viralowe show. Karlsson znana jest przede wszystkim ze swoich projektów butów. Począwszy od stóp potwora, idąc przez palczaste obcasy, a kończąc na stworzonych dla AVAVAV futrzastych buciorach.
Chcę tworzyć kolekcje, które zachowują wysoką integralność artystyczną, a także nadają się do noszenia na co dzień. Myślę, że jest coś bardzo interesującego w łączeniu streetu z przesadnymi, awangardowymi elementami, mówi Karlsson w wywiadzie dla magazynu Metal.

Gwiazdy uwielbiają jej ubrania

Projektantka przesuwa granicę, która wyznaczona jest przez modę zdatną do noszenia. Zaskakuje i wzbudza kontrowersje. Jedni powiedzą, że to wspaniałe, inni nazwą to kiczem. Jej projekty to połączenie mody z artyzmem. Balans, który między nimi stawia, to jej motywacja do działania. Bajeczne, absurdalne, zabawne projekty Beate pokochali: Doja Cat, Rick Owens, Rich the Kid czy Björk.
Eksperymentowanie z kształtami, nieograniczona kreatywność i mnóstwo pomysłów sprawiły, że Karlsson często sięga po niekonwencjonalne materiały. Artystka używa silikonu, lateksu, druku 3D, a nawet gliny. Ta ostatnia, jak mówi, daje możliwość nadania niepowtarzalnych kształtów i w żaden sposób nie ogranicza procesu projektowania.
Projekty Beate Karlsson to coś, na co warto mieć oko. Trudno przewidzieć, co będzie jej następnym pomysłem. I to właśnie najbardziej nas intryguje. My gratulujemy artystce kolejnego udanego pokazu i czekamy z niecierpliwością na to, co zaprezentuje podczas sezonu jesień/zima 24.
tekst: Miłosz Nowak
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement