I nie chodzi tutaj wyłącznie o spaliny z rur wydechowych – tych wraz z postępującą elektryfikacją będzie coraz mniej. Szefowie tej firmy chcą ograniczyć emisję CO2 także na etapie procesu produkcji i łańcucha dostaw. To nie wszystko, bo już niedługo Volvo zacznie wykorzystywać recykling znacznie szerzej, niż dziś.
Redukcja średniej emisji dwutlenku węgla ma przebiegać etapami. Pierwszy z nich to plan przechodzenia na napędy czysto-elektryczne. W 2025 roku ma je mieć połowa pojazdów sprzedawanych przez Volvo. Tym samym emisja z spalinnowych Volvo zmniejszyłaby się o połowę w porównaniu do stanu obecnego. Plan zakłada ograniczenie średniego śladu węglowego przypadającego na każdy samochód o całe 40 proc. Ma to się stać w latach 2018-2025 – a wdrażanie tych zamierzeń już trwa. W tym okresie firma mierzy także w to, by globalna sieć produkcji stała się neutralna dla klimatu.
Kolejnym celem jest zmniejszenie emisji CO2 związanej z globalnym łańcuchem dostaw o 25 proc. – podobnie ma się wydarzyć w przypadku wszelkich procesów związanych z działalnością firmy: produkcyjnych, logistycznych, etc. Co więcej, do 2025 roku jedna czwarta tworzyw sztucznych używanych do produkcji nowych aut pochodzić ma z recyklingu.
Volvo to pierwszy producent samochodów konwencjonalnych, który zobowiązał się do elektryfikacji całej gamy modelowej i wycofywania samochodów napędzanych wyłącznie silnikiem spalinowym. Od bieżącego roku każde nowe Volvo zostanie zelektryfikowane. Dziś firma zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny samochód: XC40 Recharge. Począwszy od tego modelu, Volvo będzie zmniejszać swój średni ślad węglowy przypadający na samochód każdego roku i w każdym modelu.
XC40 to pierwszy samochód z nowej linii Recharge. Ta nazwa zarezerwowana została dla wszystkich aut Volvo, które mogą być ładowane z gniazdka: dotyczy to zarówno aut elektrycznych, jak i hybryd typu plug-in. Firma zachęca przy tym właścicieli hybryd, by jak najczęściej korzystali z trybu Pure, w którym pojazd porusza się wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego.