Legenda głosi, że piosenkarka większość roku spędza w hibernacji. Gdy zbliża się Nowy Rok, stacja organizująca koncert Sylwestrowy wybudza ją ze snu, aby mogła wystąpić dla widzów. Rodowicz zdaje sobie sprawę, że jest przedmiotem żartów internautów i... nie ma nic przeciwko.
Wątek „odmrażania” pojawił się m.in. w klipie do piosenki „Dalej/Neony” Maryli Rodowicz i Cleo. Mniej więcej połowie teledysku akcja przenosi się do Centrum Hibernacji, znajdującego się w Skarbcu Historii Świata. Tam Rodowicz zostaje poddana procedurze odmrażania. „Uwaga! Odmrożono Marylę” – głosi napis na ekranie.
Innym razem artystka opublikowała na swoich profilach w mediach społecznościowych spot promujący trasę koncertową, w którym odniosła się do słynnego „odmrażania przed Sylwestrem”.
„Krążą o mnie w Internecie takie memy, że już mnie rozmrażają, bo już się zbliża Sylwester i to jest bardzo zabawne. Te memy mnie tak bardzo śmieszą, że na tej podstawie został więc wymyślony ten spot reklamowy”, powiedziała w rozmowie z portalem Onet.pl.
Maryla Rodowicz jest gwiazdą kampanii Żabki, reklamującej nową usługę – kawonament. W spocie artystka budzi się z hibernacji za sprawą zapachu kawy z Żabki. „Nie śpimy, lecimy! Odpalamy kawonament w Żabce” – mówi gwiazda, ubrana w wystrzałową kreację sylwestrową.
W listopadzie Żabka wprowadziła subskrypcję kawową, która kosztuje 49,99 zł na miesiąc. W ramach usługi subskrybenci mogą odebrać jeden dowolny napój dziennie. Obecnie kawonament jest dostępny w świątecznej cenie 29,99 zł.